måndag 8 november 2010

Förkylda

I detta hushållet ä numera alla sjuka. Nja mer eller mindre iallafall. Damien har varit sjuk hela helgen men tack o lov ingen feber. Han har snorat och varit trött. Nu har han börjat hosta lite grann. Trots sjukdom så va han så duktig på fotograferingen i lördags. Nu ligger han o sussar i sin säng. Han har fått sussa med mamma och pappa flera gånger under helgen för att han har varit ledsen o kinkig. Första natten vaknade han o va igentäppt i näsan, stackarn. Då fick han sova resten av natten med mamma o pappa. Det gick bättre att sova då. Imorse vaknade jag o va skittrött. Fan va jag inte ville gå upp ur sängen, men jag va så illa tvungen. Längtade som fan tills att Puppsi skulle sova sin första nap så att jag oxå kunde få sova lite. Ont huvudet hade jag o känner förkylningen i kroppen. Visserligen har jag känt så i typ två veckor men jag antar att min kropp har gett sig fan på att jag minsann inte ska vara sjuk. Dumt, men ändå inte :-)

Innan Puppsis nap så ringde mamsen, hon lät som jag mådde. Snorig o tjock i halsen. Men min mamma tänker så här: Har man ingen feber så ska man inte ligga på latsidan så hon föreslog en prommis i det vackra vädret. Jag höll med! Man blir inte sjukare av frisk luft. Men jag ville nana lite innan. Så när Pussi la sig så la jag mig oxå. Tror ni jag somnade?? NÄHE!! Dumt!! Jaja, i med lite panodil så blir livet bättre. Lite redbull på toppen så mår man prima. Klädde på lilla mannen massa kläder (en overall, mössa o vantar) och tog med mig mössa o vantar till mig med, sen begav vi oss till mamma. Tror nästan vi promenerade runt hela hisingen. Helt slut efteråt men det va skönt. Strax efter vi kom hem så kom stora mannen hem och mådde skit. Stackars liten, han är oxå sjuk. Så nu är alla sjuka.. Tror nån därute att det funkar för MIG att vara sjuk? Skulle inte tro det. Jag säger bara EN sak: PANODIL & REDBULL :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar