onsdag 10 november 2010

Trött o snorig

Fan va det suger att vara förkyld.. Men, men inget att göra åt, bara gilla läget.

Igår när sonen vaknade så önskade jag verkligen att han bara kunde hålla käften o låta mamma sova lite till, men icke. Kom även på att jag hade tvättstugan så det va bara att stiga upp.. Min son ska vara väldigt, väldigt glad att han är söt och att han är grymt älskad av sin mamma. Om detta inte hade varit fallet så hade jag skitit i tvätten och min son o lagt mig i soffan o sovit vidare :-) Fast när jag väl kom upp, åt frukost och min kära blandning: Panodil/redbull så insåg jag att SÅ sjuk va jag ju inte :-)

Efter tvätten så tog vi oss till öppna förskolan (funderade länge o väl innan jag tog det beslutet). Lika trevligt denna gång och massa knattar. Damien började med att bara glo på allt o alla. Han så helt chockad ut att det va så många barn. Visste inte om han skulle skratta eller gråta. Efter ett tag så slappnade han av o kunde leka lite. Det fick mig bara att inse hur mycket Damien behöver öppna förskolan. Skitbra att träffa massa andra barn och vuxna.

Förra veckan så gjorde vi en avgjutning av Damiens fot och hand så igår målade vi den (i guld) men precis innan vi skulle gå hem så såg jag att jag hade missat en liten, liten fläck o DET går inte så jag fick slänga på lite mer färg och låta den torka en vecka till (eller så går jag dit nån mer dag). Men den blev så himla fin ;-)

Imorse va livet inte kul längre. Natten hade varit skitjobbig. Jag vaknade massa gånger under natten ibland av att jag inte kunde andas och ibland av Damiens hostande eller så gick jag upp o kollade så att han andades. Under kvällen igår så blev vi alla lite sämre. Stackars Damien som verkade vara på väg att bli frisk blev tjock i både näsa, hals och lungor. När Damien vaknade så tvingade jag mig upp men bestämde mig för att sova middag med honom lite senare. Han va inte uppe så länge så vid 9.20 så somnade  vi i stora sängen i en timme. Underbart va det. Hade pratat med mamma tidigare på morgonen om att ta en promenad lite senare men jag hade fan INGEN energi alls. Men när jag pratade med henne lite senare så skickade nog hon över lite energi för efter det så piggnade jag till lite. Tillräckligt för en promenad till Lidl iallafall. Vi fick lite frisk luft och träffade mamma som är lika förkyld hon. Det är alltid skönt att kommat ut i friska luften, behöver bara övertalas ibland :-)

Nä, nu ska jag göra en kopp te. Kvällsro heter sorten, passande va, bara att lägga sig efteråt

1 kommentar: