måndag 28 november 2011

Det va fan länge sen

Fytti helvete va länge sen det va som jag skrev, men jag har verkligen inte haft vare sig ork eller lust. Jag har tänkt på bloggen varje dag men sen har jag inte kommit längre. Nu har jag äntligen fått tummen ur..

Våra rutiner börjar på att återkomma och nya rutiner börjar ta form. Skönt det! Det har tagit ett tag för mig att komma tillbaka till livet efter förlossning. Det har gjort så jävla ont i muttan men framförallt i häcken. Bajjandet har inte varit det bästa och är fortfarande inte bra. Jag pimplar massa laktulos och sväljer bajspiller. Att föda barn är verkligen helsexigt :-) Man skiter på sig under förlossningen för att sedan inte kunna skita alls :-(

Vad har då hänt sen sist?? Jo fröken Demona har kommit till oss för att stanna.. Demona Aylin Leoni Düvier!! Så heter skönheten :-)

Hur gick förlossningen då? Jodå, jag fick min vaginala förlossning och är jävligt nöjd med det men som vanligt så måste jag vara lite speciell så förlossningen slutade på operationsbordet även denna gång. En del av moderkakan fastnade och jag blödde som fan..
Förlossningen började med att jag träffade läkaren som konstaterade att vi gör ett nytt igångsättningsförsök. Dom tog hål på hinnorna och sen va det bara att vänta. Fick lite skitvärkar men som sagt så va det bara skitvärkar. Fick dropp för att öka värkarna.
Då gick det lite bättre.. Inte mycket men lite bättre iallafall.. Jag hade lustgasen o sen ville jag ha kvaddlar. Hade det med Damien och det va skitbra. Då va jag 5cm öppen. Lagom till att dom kom in o skulle ge mig kvaddlar så sa jag:
Skit i kvaddlarna o ge mig EDAn (ryggbedövning).
Haha!! Hade liiiite ondare då!
Narkosläkaren tog 100 år på sig att komma, tydligen så va det nån jävel på akutintaget som mådde sämre än jag..
WTF!!
Prioriteras inte fröken Eriksson!! Dåligt!!
Hursomhelst! Medans narkosläkaren rotade därbak i ryggen fick jag krystvärkar.. Spännade att ligga helt still när man bara vill krysta.. Hon hittade ju fan inte rätt därbak heller. Faan, det va likadant sist. Kassa läkare eller så är jag jävligt svårstucken. Tog typ 20 minuter att få EDAn. Hade inte nytta av den ändå eftersom krystvärkarna va igång.
Ut kom hon tillslut iallafall.

Fick tyvärr inte njuta så länge av henne eftersom dom skulle operera mig. Operationen gick bra men dom va tvungna att ge mig två påsar blod två dagar efteråt för att jag hade förlorat en del. Demona fick gulsot så hon fick sola i en solsäng. Detta gjorde att vi fick vara kvar i 3 dagar. Hyffsat skönt ändå..

Medans vi va inne på BB så pajjade våran bil. Vi beslutade att den inte va värd att laga så vi bytte in den och tog en nyare variant istället. Sebastian fick fria händer att välja. Vilken lycka! Nåja, han gjorde ett bra val tycker jag.

Tiden efter då?? Den har jag ju redan skrivit om.. Läs ovan!! Massa ont och massa bajproblem. Bajproblem är fanimig värre än att föda barn. Jag har ångest hela dagen för att jag vet att jag måste på dass o när jag väl är klar på dass så har jag ont i röven. Jävligt spännande!! Nu är jag iallafall uppe o går, i början låg jag bara i soffan o kved. Synd om mig.. Jag va helnervös första gången jag skulle spana i därnere. Trodde det skulle se ut som ett tredje världskrig. Kändes ju som det iallafall. Jag satte mig framför en spegel iallafall.. Nä, det såg ut som vanligt.. lite svullet men fullt normalt. Tur det!!

Nu har jag gått ner alla mina gravidkilon. Wohoo!!! 5 veckor efter förlossningen. Så jävla nöjd med detta. Visserligen så har jag 10 kg kvar från förra graviditeten, men det är en annan sak. Jag har fortfarande gått ner alla kilon på 5 veckor..

Besök: Ja det har vi haft. Inte alla men en del. Pappsen och mina systrar va först att se våran skönhet, sen kom mamma och Yngve. Anna och Jenny va här en dag. Anna hade Oliver med sig och den stackaren blev livrädd för Odin. Stackarn är nog traumatiserad för resten av livet. Odin gnagde lite på Olivers hand så det kanske inte är jättekonstigt att killen blev lite nervös. Hoppas han kommer över rädslan över den livsfarliga labradoren. Odin, barnens skräck! Odin, mördarlabradoren!
Cecilia har oxå varit här och hälsat på. Det är så najs att få besök.

Måste ju berätta oxå att några dagar efter Jenny va här så fick hon en ny njure.. Wohoo!! Håller verkligen tummarna för att hon blir bättre nu. Hon om nån förtjänar verkligen lite tur.

Nä, nu försvann orken. Måste pussa lite på min lillfia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar