måndag 24 oktober 2011

Ny mobil

Idag har vi varit i Borås o skaffat en mobil till mig..
Min Iphone råkade ut för en olycka i helgen. Jag råkade tappa den i marken när vi va ute o promenerade.. Så jävla typiskt. Jag har tappat den mobilen i golvet massa gånger och inte ett skit har hänt, förutom en o annan repa o nu så är det helpaj.. Hela skärmen är krossad och telefonen är död..

Bilden är inte på min telefon men min ser ungefär likadan ut :-(

Har funderat fram o tillbaka på om jag skulle kontakta tre och fixa Iphonen via försäkringen eller om jag ska fixa en ny mobil och ett nytt abonnemang.. Både jag och Sebastian vill ju byta ut våra 3mobiler till Telia.. 3 funkar ju fan inte här ute i skogen :-)
Ringde 3 imorse och fick veta att jag kunde köpa ut mobilen för 1150:- Suger att köpa ut en paj telefon men o andra sidan så slipper jag 3. Så vi bestämde att jag köper ut den och skaffar Telia istället..
Så nu har jag Telia..
Egentligen tänkte jag behålla mitt gamla nummer men 3 krånglade (som vanligt).. Telia skulle inte få numret förrän imorgon, vilket skulle betyda att jag inte får min nya telefon förrän imorgon..
Det enda jag sa då va: Men jag ska sättas igång imorgon, jag behöver en telefon NU!!
Så vi sket i dumma 3 och skaffade mig ett nytt nummer. Kan ju vara najs att förändra sig lite. Även positivt att idioterna i mitt gamla liv inte har mitt nya nummer. Skönt!!
Så nu kommer jag att kunna uppdatera fejjan som fan imorgon om det blir förlossning.. Hoppas, hoppas!!

Så här ser min nya mobil ut:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar