måndag 10 oktober 2011

Inte min dag

Det va absolut inte min förmiddag idag..
Dagen började som vanligt.. Vi gick upp när Damien vaknade och gick direkt ner och gick ut och rastade Odin.. Det blev frukost i pyjamas och sen gick vi upp för att klä på Damien och jag skulle duscha.. Fram till dess så va dagen bra..
Medans jag satt i duschen (badkaret) med huvudet fullt av schampo så började Odin jaga Quintus och Quintus jagade i sin tur Odin och fräste och hade sig.. Dom där två retar gallfeber på mig. Odin ger sig inte och Quintus flyttar inte på sig. Jag tror att han gillar det innerst inne.. Så där sitter jag o skriker i badkaret att dom ska sluta. Det går ju så jävla bra att sitta på avstånd och skrika. Det är en utmärk metod på både barn och djur. Helst så ska man sitta så långt bort som möjligt och skrika så argt som möjligt. Då lyssnar både barn och djur.. Hm!! Or NOT!!
När jag väl har kommit ur badkaret och går ut i hallen så har hundJÄ...n pissat på golvet. Inte en liten fin pöl utan han har promenerat omkring o pissat samtidigt. Piss på halva övervåningen. Måste vara nån form av protest efter bråket med Quintus.
Ingen svabb i närheten så det va bara att slänga av sig handduken och torka upp.. Suck!!! Sen med lite tvål o vatten.. Det blev rent iallafall
När jag sen går in i vårat sovrum (dörren va stängd) för att hämta kläder så känner jag att det luktar SKIT därinne... Men What the FUCK!!!! Vem orkar!!!
Kattjä...n har varit instängd därinne sen vi gick upp imorse. Men suck!! Det är inte ens så att det va lång tid vi va borta. Hon kan omöjligtvis varit SÅ skitnödig. Protest där med!! Inte första gången hon protesterar heller.. Hon har både kissat och bajsat, kisset hade runnit under sängen. Åh Joy!! Nu fick jag lite mer att göra..

Underbar förmiddag va!!

Jag blev gladare under dagen iallfall och spenderade dagen i soffan med symaskinen framför mig. Min stackars sambo har inga byxor och jag har inga leggings. Nu har jag lagat alla hans jeans (5 st) och alla mina trasiga leggings, ett par mysbrallor oxå. Jag har ingen lust att shoppa kläder eftersom jag inte kommer att vara gravid Så länge till.. Känns onödigt, så jag går omkring i halvsunkiga kläder.. Skit samma!!
Annars har vi nog inte gjort så mkt mer, inte ens varit ute faktiskt.. Det har varit så äckligt väder så jag valde att vara inne istället. Klart har vi varit ute men bara snabbisar så att hunden fått kissa. Jag har typ stått på altanen med Damien i famnen och släppt ut Odin.

Inga mer protester under dagen iallafall..

Just nu sitter jag på övervåningen o kollar på tv, Damien sover i sin säng och Sebastian sitter nere och kollar på tysk tv. Sociala familjen :-)

Gud va jag klagar.. Egentligen är allt skitbra, har bara inte haft nån annan än sambon att beklaga mig för idag. Alla vet ju att väninnorna är mycket bättre att beklaga sig för än karlarna och jag är en sån där typ som behöver beklaga sig. Annars går jag under.. När man väl har klagat lite så kan man lägga det problemet undan på en hylla ett tag och vara på mycket bättre humör.. Kanske borde prata med Cecilia lite oftare :-)
Egentligen så är mitt liv kalasbra.. Har en underbar Sebastian, en underbar Damien, en underbar Odin, en underbar Quintus, en underbar Siri och en underbart Freja. Fiskarna får inte vara med på underbarlistan.. Helt enkelt för att dom inte är underbara!!

Hej hopp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar