tisdag 18 oktober 2011

Helgen

Hej hopp..

Har varit hos barnmorskan idag, sista gången :-)
Men först ska jag visa vad jag har shoppat. Mamma var ju här i helgen. Det va jättemysigt, det va SÅÅÅ länge sen jag träffade mamsen. På lördagen var vi i U-hamn och kollade i alla pryttelaffärerna och tog en fika. Hoppade in på Lindex oxå oxh köpte tre tröjor till Damien.



Sebastian var kvar hemma och grejade i garaget. På kvällen åt vi en skitgod middag. Mamma lagade :-)
Fylld fläskytterfilé med klyftpotatis, sallad och vitlökssås.. Så jävla gott. Sen satt vi och pratade resten av kvällen. SÅ mysigt!
Jag fick förvärkar under kvällen. Värkarna va regelbundna och varade ända fram till att jag gick o la mig. Synd att dom gick över, haha.
Skämt o sido så har jag haft svinmycket sammandragningar under dom senaste dagarna. Sen typ helgen. Ibland regelbundna och ibland inte. Haft ett grymt tryck neråt oxå. Känns som att hon håller på att spräcka mitt bäcken och jag förväntar mig att vattnet ska gå..

På söndagen åkte vi till Ikea i Jönköping. Gick in på Jula först för att lämna tillbaka en kapsåg oxå. En del hade gått sönder. Dom hade inga inne men jag fick ett tillgodo kvitto och så ringde dom Jula i Sisjön och la undan en åt oss. Sebastian hämtade den igår.
Shoppade inte så mkt på Ikea, bara det viktigaste.
Damien fick en ny stol till köket. Vi har ruttnat ur ordentligt på den vi har. Eller, ruttnat ur o ruttnat ur. Den är jättebra och vi är jättenöjda med den men eftersom den är i tyg så blir den så fruktansvärt äcklig fort. Vi ville ha nått som går lättare att torka av. Vi behövde även ett skötbord till. Jag ville ha ett här på nedervåningen för att det blir så krångligt annars när bebis är född. Antingen så måste jag kånka med båda barnen upp eller så måste jag lämna ett själv på nedervåningen. Jag valde det billigaste (och fulaste). Haha! Tänkte måla det sen och göra lite fint med hyllor och lådor runt om och under. Köpte sån där madrass oxå. Självklart så blev det lite småtjafs oxå, det blir det alltid när man är på Ikea.


Min son är tydligen rasist. Det fick vi veta på Ikea. Dom har nämligen dockor där och mamma frågade mig om Damien ville ha en. Jag har funderat på att köpa en docka till honom för när vi är på mvc så väljer han deras docka innan han väljer andra leksaker. Klart han ska ha en docka :-)
Mamma frågade vilken. Det fanns nämligen tre olika dockor. En mörkhyad, en asiatisk och en vit.. Jag sa: Frågar du mig så spelar det absolut ingen roll, gärna en mörkyad. Frågar du Sebastian så säger han vit. Mamma va lite sugen på den mörkhyade oxå men snälla som vi är så lät vi Damien bestämma alldeles själv. Vi höll fram alla tre dockorna till honom.. Och ungen väljer det vita.. Det trodde jag inte.
Rasseunge!!


Så, nu över till dagens besök på mvc.
Detta var mitt sista besök hos min BM. Nästa gång blir det för en efterkontroll. Besöket var som vanligt. Hon frågade hur jag mår, pladdrade lite, mätte mage, lyssnade på hjärtat, tog HB, blodtryck och vikt..
Svaren blev:
Jag mår sådär. Ont överallt. Har foglossning from hell, ont i huden som fan. Annars leker livet :-) Hon får jättegärna komma ut nu.
Hjärtat slog bra, lite fort men bra. Magen va samma som sist, 45 cm. Anledningen till att det inte har ändrats är troligtvis för att magen har sänkt sig. Huvudet var fixerat = positivt.
HB:t va jättebra, trots att jag har slutat med järntabletterna, blodsockret va bra. Blodtrycket va högre än vanligt men hon oroade sig inte för det. Hon sa att vissa anser att det är ett tecken på att det kan vara på gång. Högre blodtryck dagarna innan förlossning. Jag håller tummarna!
Vikten va oxå bra. Jag har gått upp sammanlagt 12,4 kg. Helt ok i mina ögon.
DEt enda jag störde mig på va att jag frågade henne om hon inte kunde känna hur min tapp känns och om jag är öppen något.
Nej, sa hon. Vi får inte göra det. VA!!!! Va fan spelar det för roll. Dom tycker att man inte ska pilla i onödan därnere. Men va fan!! Man får ju ha sex, då pillas det fan så mkt mer än om hon stoppar in ett finger. Suck!!
Så mycket regler o skit.. Hade jag kunnat hade jag fan gjort det själv!! Men jag når inte så långt upp.
Suck! Jag får vänta två dar till..

Vi hoppade in på Öppna förskolan innan vi åkte hem oxå. Den ligger i samma hus som mvc och bvc. Dom har sångstund på tisdagar. Det va skönt att se lite annat folk och kul för Damien att träffa andra barn. Han va dock en blygis idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar