lördag 22 oktober 2011

Helgen

Då ska vi se om jag kan få ihop dom senaste dagarna..

I torsdags så åkte vi in till Borås sjukhus för att träffa läkare på spec. Läkaren gjorde ultraljud och kände "därnere"
Det bestämdes att vi skulle komma tillbaka kl 17 för ett igångsättningsförsök med ballong. Ballongen ska göra så att man öppnar sig för att dom sen ska kunna ta hål på hinnorna och göra så att vattnet går. Sagt o gjort, vi återkom kl 17.
Dom brukar ju inte direkt vara raketer på sjukhusen så ballongen va inte på plats förrän vid 19. Åh det va fan ingen fantastisk upplevelse att få den insatt. Efteråt fick jag massa "mensvärk". Ballongen ger inga värkar utan man får "bara" mensvärk. Å det va fanimej mensvärken from hell. Inte ett dugg skönt och man känner att det sitter nått därinne.
Vi fick in en tv på rummet o Sebastian fick en säng. Det va skönt.. Sen hände det inget mer så vi gick o la oss. Jag fick värktabletter mot värken. Vi somnade o jaag sov ganska ok fram till 05..
Inga sköna sängar alls. Vaknade av ont i höften. Vlken sida jag än låg på så gjorde det ont. Foglossningen som spökar.. Jag gav upp tillslut o satte på dumburken istället..
Vid typ 8 kom en bm o tog ut ballongen.. Ballongen skulle sitta i 12 timmar men om man öppnar sig bra så trillar den ut av sig självt..
Jag hade fan inte öppnat mig ett skit. Då blev jag deppig som fan o insåg att nu skickar dom troligtvis hem mig.
Läkaren kom in sen o kollade därnere, sen gick han iväg o jämförde med journalen hur det hade sett ut kvällen innan + att han skulle konferera med överläkaren. Han kom tillbaka o berättade vad dom hade bestämt.
Livmodertappen hade iallafall mjuknat men jag va fortfarande bara öppen lite mer än ett finger. Dom vill inte ge mig hormoner för att sätta igång mig.. Det skulle dom gjort i vanliga fall men det är speciellt med mig sa han.. För att jag har blivit snittad innan..
Det är tydligen inte bra.. Men skit i det då :-(
Vi fick åka hem och fick en ny tid på tisdag. Får väl se vad som händer då..

Jag ruttnade ur en hel del på läkaren faktiskt. Inte för att han skickade hem mig utan för vissa saker han sa. Han sa bland annat att det är ju bra om jag kommer igång själv.. Nä, men, no shit sherlock.. Du tror inte att alla andra 5 läkare redan har sagt det..
Det jag blev mest ledsen över o kände att nu börjar jag grina är att han har mage att tala om för MIG att det är ju inga problem om hon är stor för huvudet anpassar sig och chansen att mitt bäcken är för litet är jätteliten.. Så det är inga problem alls att föda ut henne normalt om hon blir större.
Men föd du ut klumpen genom din lilla kuk då!!!!!!
Jävla pucko!! Han har inte ens läst min journal från förra förlossningen. Om det absolut inte är några problem alls, varför i helvete är jag beviljad igångsättning. Kirurgen som fick ut Damien sa till mig att jag hade aldrig klarat att få ut honom vaginalt..

Jag är så jävla trött på alla läkare som jag har träffat nu. Alla säger olika och alla vet bäst.. Jag vill träffa henne som jag träffade första gången.. Henne trivdes jag med. Jag har träffat olika läkare varje gång jag har varit där..

Helgen har jag spenderat med att försöka med massa husmorstips att få igång en förlossning. Jag har druckit basilikate, ingefärste, städat, promenerat o haft sex.
Jag fattar väl precis som alla andra att inget fungerar förrän kroppen o bebis är redo, men det skadar ju inte att försöka :-)
Slemproppen ha gått under helgen iallafall. Nått positivt tecken iallafall. Inga värkar, bara sammandragningar.
Blir nog ingen bebis denna helgen. Jag får lägga mitt hopp till på tisdag. Funkar det inte då så får jag väl gå tiden ut då..
O alla som undrar varför jag inte får snitt: Jag VILL inte ha snitt, därför!!!
Jag hade kunnat få ett planerat snitt men jag vill försöka själv. Även om jag får gå tiden ut och hon väger 10 kg så vill jag försöka vaginalt. Blir det snitt i slutändan så blir det men då vet jag iallafall att jag gjorde mitt bästa..

natti, natti på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar