lördag 3 mars 2012

Nu har jag tagit beslutet

Nu har jag bestämt mig.. Inte för vilket spel jag ska spela (eller jo, det har jag oxå bestämt) utan för hur jag ska göra med amningen..
Jag har verkligen funderat på detta rätt länge. Det känns inte som det gjorde med Damien och jag går bara omkring o oroar mig för lillfia..
Med Damien så hade jag så jävla mycket att det fullkomligt sprutade ur tuttarna. Hade tillräckligt för att sälja till neonatala på Östra sjukhuset.
Damien njöt av att ammas, han himlade med ögonen o bara njöt och växte så det knakade. Jag njöt oxå av att amma honom. Så mysigt o gosigt :-)
Men med den här lilla damen är det något helt annat..
Redan från början va det annorlunda.. Visserligen kom mjölken igång fort som fan på BB, inga 3 dygn här inte. Men sen åt hon ju för lite och gick inte upp i vikt.. Jag fick börja väcka henne för att äta och kolla på klockan hela tiden och amma varannan timme. Det känns som att jag bara har precis så mycket så att hon klarar sig.
Hon verkar inte mysa som Damien gjorde, hon verkar snarare som om hon inte riktigt har tid med den här skiten och småsnuttar bara. Hon störs av allt som händer runt omkring och vill vara med och titta. Vem har tid att ligga o stirra in i mammas tutte när det händer spännande saker runt omkring? Hon har varit väldigt nyfiken ända sen hon föddes

+sidan överväger just nu -sidan

Jag testade med en blandning av bröstmjölk och ersättning i flaska nu ikväll och hon låg i min famn o tittade på tv medans hon åt och sen gosade vi och hon somnade i min famn.. Så mycket bättre än massa grymtande och vridande..
Det blir nog så :-)

2 kommentarer:

  1. Hillalilla/Jennie5 mars 2012 kl. 00:11

    Du behöver ju inte sluta helt. Du kan ju fortfarande delamma när det känns bra. :)
    Varje droppe bröstmjölk är nyttig för henne och minskar risken för eventuella hälsoproblem längre fram och minskar risken för bröstcancer för dig. Det behöver ju inte vara antingen eller, men gör det som känns bäst. Hoppas allt grå bra!

    SvaraRadera
  2. Nä, det ska jag inte.. Ammar på morgonen och om hon vaknar på natten. Pumpar även ut en del och blandar i ersättningen. Får se hur det blir längre fram, har bara hållt på med flaska i 3 dagar..

    SvaraRadera