lördag 3 mars 2012

UT

Sambon gick precis ut i garaget för att såga ved och frågade om vi skulle med ut..
NEJ! sa jag, jag håller ju på med daton.. Min billighetsdator har pajjat och jävlar ta den som försöker fälla ihop den.. Felet är nån gångjärnsskit som inte har lust längre. Kassplastigbillihetsskit! Så nu måste jag bege mig till den stora staden Borås o lämna in den.. Gör det imorgon..
För att fortsätta med min röda tråd (att gå ut) så är det så att jag sitter o sparar alla bilder som finns på datorn. Ska spara allt viktigt för man vet fan aldrig. Lämnar man in datorn så kan vad som helst hända. Dom ska laga en gångjärnsflärp men dom kan ju lika gärna formatera om hela skiten bara för att..
RÖDA TRÅDEN, ERIKSSON!!!!
Jaja!!! Det betyder att jag inte har riktigt tid att gå ut..

Så sambon gick ut o då blev Damien jätteledsen o fällde massa krokodiltårar. Han ville ju oxå ut.. A men va ... (inte svära!)
Jag formaterade om lite i hjärnan o insåg att spara bilder kan man ju faktiskt göra senare.. Dom försvinner ju inte direkt. Jävligt jobbigt att inse att man faktiskt inte alltid har rätt, fast det va ju tur i otruen att det va jag själv som kom på det o inte den där karln som redan sitter högt uppe på sina höga hästar.. Han har ALLTID rätt.. Jomenvisst!!
RÖDA TRÅDEN!!!!!
Ja, ok.. Bylsade in lillfia som redan låg o sussade sin prinsesssömn i vagnen o skulle klä på den där andra.. Ja, just nu heter han den där andra.. Jag e lite bitter på honom just nu.. Tog fram overall, skor m.m. o placerade min smala vältränade röv på golvet o sa åt honom att komma..
UNGEN VÄGRADE!!!
Men skit i det då för faaan.. Ja jag vet att jag svär just nu men det skiter jag i... %¤#¤%¤%&/&/&/&¤%¤#""&())=)==??
Det va ju han som ville..
Jag testade några gånger till men nu har jag gett upp. I dont give a shit!!! Jag tänker inte fysiskt plocka upp ungen o tvinga på honom kläderna. Glöm det!
Det blev lite mera krokodiltårar men nu är ungen nöjd igen.. Han hittade en skål med nachochips..

Egentligen, om man nu ska vara en bra, pedagogisk, harmonisk bla,bla,bla mamma så borde vi ju gå ut.. Vi har ju inte varit ute på hela veckan. Vi drabbades av sjukdom förra helgen. Började med den där ungen och spred sig, så nu har alla utom djuren varit sjuka..
Våran ingennapp&snuttepådagarnaträning har gått från att funka rätt bra till obefintlig.. Vi ligger nog tillomed på minus. Så igår började den underbara träningen igen. O joy!!! Han är SÅ glad hela tiden...

Men jag har lite positivitet att komma med.. Den där ungen som egentligen är mammas prins har fått sin storpojkesäng. Förra lördagen bytte vi säng. Åh han har varit så grymt duktig hela veckan och sussat i sin nya säng.. Han har inte gått ur den EN ENDA gång. Trillat ur har han dock gjort.. Har lagt en madrass under så att han trillar mjukt iallafall.. Vi har hittat honom liggandes som en groda på madrassen några gånger.. Antar att han har trillat ur o fortsatt sussa..
Nu är han ju en stor gosse så nu är det dax att fixa ny stol till köket.. Kan ju inte sitta i bebisstol hela livet..
Pottdax är det oxå..
Men varför måste det vara shoppingdax när vi har shoppingSTOPP!! Det suger jue.

Lillfia har oxå blivit en stor unge.. FY va dom växer.. Måste lägga till stopp&väx till min ökande shoppinglista som aldrig kommer att shoppas, inte den här våren iallafall :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar