torsdag 20 januari 2011

Backa Plan

Idag åkte vi till Backa plan för att träffa Jenny o hennes tjejer. Sååååå najs att komma hemifrån. Va inne hela onsdagen eftersom att vi va skitförkylda. Vi är fortfarande skitförkylda men lite panodil underlättade livet för mig o sonen ligger ju ändå i vagnen o har det bra :-)

Jag shoppade bara lite småtjafs på coop men Jenny hade spenderarbyxorna på sig. Jag har aldrig sett henne med dom brallorna förut. Jenny är egentligen en snåljåp som aldrig unnar sig nånting. Tror att hon skriker när hon skiter för att hon är så snål. Fast egentligen så är jag lite avis på hennes snålhet, för egentligen så är hon inte snål. Hon är den mest generösa människa som jag känner. Hon skulle gärna skänka bort sin sista krona till nån som behöver det. Underbar människa!! Jenny sparar alla sina pengar för att kunna resa till Turkiet titt som tätt.

Idag så hade hon fått 500 spänn av sin mamma i present för att spendera på sig själv. Tror ni hon gjorde det????? Nope, inte alls. Det blev två par skor till tjejerna, en dramaten till mamma och nått till farmor. Vi gick o kollade på soffor oxå. Hittade 3 intressanta. Jenny va lite sugen på ny soffa för att hennes börjar på att gå sönder. Hon sa att hon kanske skulle lägga pengar på hemmet för en gångs skull. Hej hopp!! Undra om hon har feber!! Medans vi va på skopunkten så kom hennes sambo, så vi gick tillbaka till möbelaffären för att kolla igen o vips så hade dom shoppat soffa. En trea, en tvåa o en etta.. Najs som fan!! Ska nog dra dit Sebastian nån dag :-)

Så jag shoppade för 150 spänn och Jenny slängde ut 14000:- Jag är SÅÅÅ stolt över henne.

Jag lyckades hitta en mjölkfri gröt till Laini idag. Igår insåg vi att han är allergisk mot nått. Han fick nässelutslag en kväll efter maten men då va vi osäkra på om det va maten eller utslag efter pappas skägg. Sebastian hade lekt med honom precis innan, typ prutta honom på kinderna. Vi funderade iallafall på vad han hade ätit den dagen. Broccoli och gröt. Så igår fick han gröt igen o han kladdade lite gröt på pannan (och en hel del runt munnen). Efteråt så torkade jag av munnen o panna o såg att han va röd och prickig runt munnen igen. Vi funderade på om det va maten eller trasan som jag torkade honom med, såg då att han va röd precis där gröten hade suttit i pannan. Jag kladdade lite mer gröt i pannan på olika ställen för att testa. Han blev röd under :-(

Ringde imorse till bvc o fick numret till barnmedicin. Fick en tid i februari (dom hade ingen tidigare), under tiden ska jag undvika gröten o kanske prova en utan mjölk. Dom trodde på allergi mot mjölk eller päron & äpple. Jag lyckades hitta en gröt idag utan mjölk men med äpple. Kalasbra ju.. Om han reagerar på den så är det inte mjölken utan äpple han reagerar mot.. Ska testa ikväll

Nu grinar han så jag måste sluta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar