torsdag 2 februari 2012

Öppna förskolan

Idag har jag och Demona varit på öppna förskolan i Ulricehamn. Dom har babyöppet på torsdagar och det passar ju oss perfekt. Damien är ju på dagis då så jag och lillfia kan få umgås tillsammans med andra bebisar. Viktigast av allt är ju att mamman (dvs JAG) får pladdra med andra mammor. Jag behöver ju hitta lite folk att umgås med i den här stan. Ska även försöka komma iväg till dom övriga öppna förskolorna här runt omkring.. Dom flesta har typ bara öppet en dag i veckan..

Nu på måndag har jag dock bestämt att vi ska åka till min kära öppna förskola i biskopsgården (gbg). Jag älskar dom.. Fröknarna är underbara och mammorna likaså. Saknar dom som faaaan!!

Jag har ju som sagt varit en hel del på öppna i Biskop så jag är nog van vid hur det funkar där. Man kommer när det öppnar o går när det stänger. Det är alltid nån där. Så mysigt och hemma lixom.
Så tror jag att det är här oxå.. men nej!! Det är trevligt men inte det samma..
Idag hade dom öppet 9-13. Passar ju perfekt. Damien börjar 8.30 och slutar 13.30. Perfekta tider!!
Så efter jag hade lämnat Damien så åkte jag och Demona till Ulricehamn.. Det typ ekade i lokalerna. Hoho hoho.. Det va bara vi där.. Jag tänkte att det kommer väl nån snart.
Runt 10 ramlade den första in, sen kom det några till. Vi hade jättetrevligt men det är svårt att "komma" in. Tog ett tag innan nån pratade med nån dom INTE kände. Kl 11 va det sångstund och efter den så åt några barn i köket o några gick. Vid 12 så va det tomt.. Hoho igen lixom.. Jag hade med mig lunch eftersom jag hade tänkt att stanna till 13. Jag åt den i köket själv typ och sen åkte vi hem. Det va ju ingen idé att stanna där till 13 alldeles ensam.. Knepigt!!

Jag kommer visserligen att gå dit fler gånger men det kommer aldrig att bli som "hemma"

Jag saknar höstvädersgatan :-( Världens bästa öppna förskola.
Måste dit o krama på dom..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar