fredag 10 februari 2012

Telefonförsäljare

Dagen tips:
Skaffa för fan inte hemtelefon... Bara telefonförsäljarjävlar som ringer. Låt mig bara vara för fan..
Idag har TVÅ st ringt o ändå har jag NIX.. WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det jävligaste är att dom blir sura bara för att man säger NEJ!!!!  Va fan lixom, det va du din dumma faan som ringde mig, inte tvärtom. Va glad att jag säger nej innan du har hunnit hålla ditt jävla tal utan andningsuppehåll. Undra om dom får träning i att säga så många ord som möjligt under ett o samma andetag. Har dom väl börjat så får man ingen som helst möjlighet att stoppa dom för att säga NEJ!!! Om man inte skriker NEJ!!! O jag min dumma faan är alldeles förjävla snäll så jag kan inte med att vara otrevlig.
NEJ, NEJ, NEJ och åter NEJ!! Jag vill inte ha din skit...

Första snubben som ringde idag va iallafall trevlig trots att jag sa nej, den andra, det va han som gjorde mig grymt irriterad..
Så här gick samtalet:
Hej, jag heter ... och ringer från Bonniers
Eh Hej....
Jag tänker erbjuda dig en bok HELT gratis som......
Nej tack, jag vill inte ha någon bok..
Nähe, men va bra, då ska jag erbjuda dig en DVD helt gratis som....
Nej tack, jag säger nej till allt. Jag är inte intresserad av någon prenumeration.
Men, det är ju ingen bindningstid...
Nä, men jag är inte intresserad iallafall, jag har ingen lust att ringa er eller maila er för att säga upp min prenumeration senare för jag missar alltid det och då får jag betala för saker som jag inte vill ha..
Men du behöver inte ringa eller maila, du går bara in på våran hemsida och....

Jag avbröt honom IGEN o sa att JAG ÄR INTE INTRESSERAD....... Han blev skitsur och förstörde min dag. Det ä väl inte mitt jävla problem att han inte har lyckats skaffa sig ett trivsammare jobb.
Ta ett jävla nej, nån jävla gång............

O va fan är jag med i NIX för??? Dom ringer ju mig ändå..

För typ en vecka sen lyckades nån jävla pensionskärring få mig att låta dom greja med min pension.. Dom jävlarna har jagat mig i flera månader och nu tillslut så lyssnade jag. Varje gång dom har ringt så har dom låtit som om man måste göra detta.. Dom låter lite som en myndighet och då bli man osäker.. Summan av kardemumman är att nu måste jag betala för något som jag inte är säker på att jag vill ha.... FUCK!! Dom fick mig IGEN...

Ska man behöva känna att man inte vill svara i sin egen telefon..
Det va en annan snubbe som ringde för ett tag sedan o ville sälja strumpor, såhär gick det samtalet:
Hej jag heter ... och ringer från .... och vi vill ge dig strumpor till ett........
Nej tack, jag behöver inga strumpor.
Men det är.....
Nej tack, jag har köpt strumpor i Tyskland.
Va, har du inte fått strumpor av oss?
Eh va?? NEJ, vaför skulle jag fått det?
Inga alls?
Nej, inga alls..
Ja, det kan ju vara några år sedan..

Men , va fan!!! Med andra ord så köpte jag strumpor för några år sedan, hur faaaan ska jag minnas det. Nej, jag vill inte ha dina jävla strumpor!!!!!

 Fis i deras öra......

2 kommentarer:

  1. En kompis svarar inte i hemtelefonen längre men vi har en kod, jag ringer två signaler, lägger på och ringer upp direkt igen så vet hon att jag inte tänker sälja henne något. Men visst, de ringer HELA TIDEN! Man borde kunna lägga in en spärr som tar bort automatiska maskinuppringningar åtminstone för det värsta är ju när man rusar ifrån blöjbytet för att svara i telefon och så är det inte ens någon där för det var en maskin som ringde upp och den som skulle prata har typ gått på toaletten eller nåt.

    Ha det gott!

    Petra

    SvaraRadera
  2. Låter bra att ha en kod :-) Vissa dagar svarar inte jag heller men dom ger ju aldrig upp så tillslut svarar jag för att bli av med dom..
    Ja, det är jättespännande när ingen ringer, ibland kan man höra att dom andas..

    SvaraRadera