tisdag 23 augusti 2011

Jag har varit så jävla hurtig idag, för att vara höggravid iallafall :-)

Vi började dagen med att åka till mvc i Ulricehamn. Både barn och hund fick hänga på. Efter mcv blev det ICA och sen återvinningen. Man får passa på när man ändå måste ta bilen.
När vi kom hem så sov Damien så jag passade på att greja en massa.. Gjorde rent återvinningskärlen, städade lite, förberedde middagen och gjorde lunch.
Lyckades tillomed dammsuga och svabba nedervåningen under sonens andra nap.. Känns skönt att jag har fått lite gjort, har nämligen känt mig så satans trött senaste dagarna så jag har inte orkat med nånting. Jag måste försöka att lyssna lite på min kropp nu när jag är vrålgravid.. Försöker ta en nap varje dag för att orka med hela dagen. Blev tyvärr ingen nap idag så vi får väl se hur länge jag orkar vara vaken idag :-)

På mvc så allting bra ut. Både kisseprov och blodtryck. Vi pratade lite om läkarbesöket som jag va på och hur det känns nu.. Jag sa bara att jag är jättenöjd, fick ju min vilja igenom..
Vi lyssnade på hjärtat och mätte livmodern. Lillasyster har tydligen vuxit massor så jag hamnade en bra bit ovanför kurvan. SFmåttet va 32 cm. BM sa bara att det hade vi nog väntat oss :-)Så nu tror vi ännu mer på att det blir en stor bebis till. Får se hur mkt hon har växt till nästa gång :-)

Vilken grym middag jag fick till idag.. Hittade en högrev i frysen som jag tog fram och gjorde stek av. Söndagsstek så här på en tisdag :-)
Hade massa goda örter och kryddor på och la lite grönsaker runt om. Det blev så jävla gott, enligt mig och sonen iallafall. Mannen har inte ätit än, men jag förväntar mig inget jubel. Han tycker ju ingenting smakar underbart :-( Hittar alltid nått att klaga på. När han såg maten förut sa han bara: Är det där klart?
Ja, det är nötkött, det ska vara rosa..
Så jävla tråkigt att laga mat till den mannen. Jag är iallafall väldigt nöjd och skulle med nöje bjuda gäster på detta.

Gud va skönt att golvet är rent!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar