onsdag 31 augusti 2011

Inget internet!!! Som vanligt!!!!!!!!!!!

Ursäkta att jag inte har skrivit på flera dagar..
Är sur på Telia i vanlig ordning (morr) När vi äntligen får det att fungera så blir det ett åskoväder till och skiten pajjar igen.. Så nu har vi stått här utan kommunikationer sen i lördags. Jag blir så jävla trött. Ringde o klagade som vanligt i lördags och dom säger att det kommer att ta 1-3 arbetsdagar innan det är klart, men det vore bra om jag hade lust att testa modemet hos någon annan.. Jag talade snällt om för henne att jag INTE tänker åka ända till gbg för att testa något modem.. Glöm det!!! Kanske om jag hade fått kompensation för soppapengarna.. Än så länge är våran kompensation hos Telia på 1600 spänn, lär ju öka sen i lördags.. 1-3 arbetsdagar, det är idag det.. Känns inte som att det kommer att hända så mkt idag heller. Som en liten kompensation så skickade dom hit ett mobilt bredband som vi kan använda gratis tills det fasta funkar ingen.. Vore ju bra om det mobila funkar då!? Tydligen så har vi en driftstörning just nu över Älmestad. Pläk, va jag blir trött.. Så just nu jagar jag delar av huset där vi har teckning.. Det suger!! Jag har lixom inte lust att alltid sitta ute (där det är bäst teckning).
Så fort hemtelefonen är död så blir jag förvisad ut så fort det ringer. Har ingen teckning annars.. Så ni som undrar varför jag aldrig svarar i mobilen så har ni svaret här: Jag har varken tid eller ork att släppa allt jag har för mina händer och springa ut för att prata. Funkar inte så bra att lämna en ettåring och en liten valp ensamma inomhus, funkar inte heller så bra att ta med dom ut eftersom det antingen regnar eller är lervälling ute. Måste lixom klä på lilleman innan och lagon till att jag har fått på första plagget så har ni lagt på :-(.. Så tyvärr mina vänner och familj (gäller även min sambo som blir sur och orolig när jag inte svarar DIREKT), ni får hålla er till tåls tills min hemtelefon funkar igen.. Nu verkar jag ju iallafall kunna vara lite ute på internet iallafall.

Livet är extra spännande när jag måste ringa o klaga på Telia med min mobil. Jag måste alltid vänta tills att sonen sover annars funkar det inte. Sen spenderar jag HELA min egentid till att sitta på min röv på altanen i regnväder och vänta på att Telias kö ska minska.. Och när man väl kommer fram så vill dom att man ska gå in för att kolla nån kod eller vilka lampor som lyser på modemet. Då får jag lämna mobilen ute, springa in o kolla och ut igen. Nästa fråga är alltid:
Har ni testat att starta om modemet? Svar: JAAAAAA!
Nästa fråga, Har ni testat att trycka på reset? Svar: JAAAAAA!
Laga skiten bara!!

Lagom till att samtalet är klart så vaknar min underbara son och jag känner mig SÅ lycklig över min underbara vuxenstund som jag precis haft. Tur för min son att han är underbar och fruktansvärt söt :-) Gullunge!!!!

Just nu är han INGEN gullunge! Han ska sova men han gör allt annat än att sova. Skitunge!

Jag får nog gå in och stoppa om honom igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar