torsdag 18 augusti 2011

Wohooo!

Jag fick som jag ville :-)
Va på läkarbesök på spec i Borås idag. Jag skulle dit för att prata om min kommande förlossning. Det gick svinbra, enligt mig iallafall.
När Damien föddes så slutade det i akut kejsarsnitt. Orsakerna va flera men en av domn största va att han va så jäkla stor. 5060g och 57cm lång
När jag flyttade hit och fick träffa min nya barnmorska blev jag glatt överraskad. Min gamla barnmorska sket fullständigt i att min förlossning blev komplicerad. När jag sa till henne att jag ville ha mera koll denna gången sa hon bara åt mig att inte äta så mycket sötsaker så blir det nog bra.. Dum i huvudet.
Min nya barnmorska tog mig på allvar direkt och ringde spec och bokade läkarbesök på en gång.. Underbart!

Så idag va jag där och läkaren tog mig oxå på allvar direkt. Jag hade förväntat mig att jag skulle få slåss med näbbar och klor för att få min vilja igenom. Har hört att det ska vara skitsvårt att få sin vilja igenom.
Hon tittade igenom min förlossningsjournal som jag hade med mig och pratade lite med mig. Hon höll med om att vi nog ska hålla lite koll denna gången.
Första förslaget var att om bebis är stor så bokar vi in ett kejsarsnitt tidigare men det ville inte jag. Jag vill försöka vaginalt.
Så då bestämde vi att bebis ska mätas i v36 och om bebis är stor så får jag en igångsättning i v38+0, tidigare om bebis är jättestor. Jippie!!!!!!
Precis vad jag ville :-)
Vi bestämde oxå att det inte får ta lika lång tid nästa gång. Om det drar ut på tiden så stoppar dom tidigare än sist och att jag ska få chansen att sova om jag vill :-)
Så nu är jag mycket nöjd och belåten.

Över till nått helt annat.. Min son är faan inte dum han inte.. Vi va ute en stund på eftermiddagen och lekte. Damien och Odin är för söta när dom leker. Dom kommer att terrorisera mig ordentligt framöver. Idag började Odin att gräva i gräset och fick skäll av mig, och vem fan tar över efter honom? Jo, Damien. Skitunge :-)
Men nu till det smarta.. Jag gick in och hämtade en skål med vatten till Odin för att jag trodde att han va törstig. Det va han inte!! Damien och han lekte bara med vattnet. Dom hade skitkul men tillslut tog vattnet slut i skålen.. Vad göra nu??
Damien såg sig omkring och lyfte upp skålen och promenerade iväg till vattenslangen. Så söt! Han har sett att det finns vatten i slangen :-) Tyvärr så visste han inte hur man får igång den så jag fick hjälpa honom, men han lär sig nog snart :-)

Jag tänkte försöka få till lite bilder imorgon.

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar