lördag 21 april 2012

Mitt stora val

Ok, jag har fått ett dilemma..

Frågan är som följer:
Ska jag gå upp ca 20 kilo i vikt för att bli fast och fin?
eller:
Ska jag gå ner ca 30 kilo o bli ännu dallrigare?

Och hur har jag då kommit fram till dessa frågor? Jo, det ska jag tala om.

Igår innan jag gick o lade mig så stod jag o spanade in min vackra siluett i spegeln. Kan ju inte göra annat då speglarna är överallt.. Jag konstaterade att min postgravidazebrarandigahängbuk har blivit ännu dallrigare..
Samma sak kunde bekräftas för en liten stund sen när jag satt på toa..

Jag har klämt, känt, dragit och degat med den och sanningen är att den visst är dallrigare. Som jello ungefär..
Orsaken till detta måste ju vara att fyllningen håller på att minska..

Så, därav mitt dilemma..

Ska jag gå upp 20 kilo för att magen ska bli fastare och övriga kroppen mer cellulitfylld och ännu mer jellolik
eller ska jag fortsätta gå ner i vikt och riskera bryllépudding på mittendelen av min kropp och fast och fin på övriga delar..

Svår fråga det där men efter noga övervägande har jag valt att fortsätta gå ner i vikt..
Planen är att när jag har ploppat ut tillräckligt med ungar så ska jag lägga mig under kniven.. Lyfta taxöronen och bort med zebraränderna..

Ni hajjar ju vilken snygg 40åring jag kommer att bli :-)

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar