torsdag 17 maj 2012

Ahhhh!!!!

Det är helt sanslöst hur kass min sambo är..

No wonder att min son stortjuter så fort han får ett nej..

Jag lyckades hålla min son sockerfri ganska länge och det är jag förbannat stolt över med tanke på att halva hans släkt är tyskar..

Jag minns så väl när han åt tårta för första gången.. Vi var på 80-års kalas i Tyskland och helt plötsligt ser jag sonen i famnen på en av hans farfars bröder ätandes tårta. Jag blev lite paff men valde att skita idet. Hade ju ändå lyckats rätt länge med att hålla honom sockerfri. Det är ju inte 80-års kalas jämt..



Hursomhels så bestämde jag efter det att det va ok att äta sötsaker men inte ALLTID..
Sambon har ju velat ge godis från början, samma med hans släkt. Men jag har sagt prompt NEJ..
Man behöver inte äta kakor när man är 6 månader!!!!

När sockerförbudet försvann så har min sambo missuppfattat orden: INTE VARJE DAG..
Tydligen är dom orden väldigt svårförståliga. Ordet NEJ finns inte i hans ordbok

När ungen vill ha Cola så får han Cola..
Jag blir så jävla irriterad på honom.. Skit i att ungen gallskriker. Ett NEJ är ett NEJ! Och fortfarande ett NEJ när sonen stortjuter, är söt och vill upp i famnen och be om Cola..



Imorse fick han Cola av pappan och när den va slut så sa jag NEJ, nu räcker det.. Vad gör pappan då??
Jo han går ut i köket och gör iordning banan-Oboy, som om det va så jävla mycket bättre....

VATTEN!!!!!
H2O!!!

Inget socker och inget fett.. Bara rent vatten!!

Vatten är inte gott säger S... Nä, tro fan det när han aldrig har behövt dricka det.. Han har alltid fått saft och läsk..

S anser att det spelar väl ingen roll, det är ju bara mjölktänder.. Så jag antar att vanan och beroendet att äta socker försvinner automatiskt när första permanenta tanden kommer..
Han själv är ju helt socker beroende, vill han verkligen föra över den förbannade ovanan på barnen??

Nä, för jag stör mig inte alls.. Inte ett förbannade dugg


Hej Hopp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar