tisdag 8 maj 2012

städa, städa, varje fredag

Skratta inte ihjäl er nu men jag har gjort ett städschema åt mig själv.


Det här kåken är så stor och blir så förbannat skitig att jag fan inte hinner med.. Jag gör ju inget annat än att städa känns det som. Nu har jag organiserat upp det och gjort ett schema..



Eftersom alla i denna familjen är ohyggligt bra på att skita ner (bara jag som städar) så måste det städas jämt..
Just nu är det hyffsat orättvist att jag städar jämt men min plan, som jag kom på precis nu, är att jag kan portionera ut lite skit till mannen sen..

Gå nu inte o sura ner er för att det inte är jämställt här hemma.. Skit ni i det så lever ni längre..
Vi arbetar på detta för egen maskin..

Ofta så blir det så att allt bara fylls på hög och så helt plötsligt måste jag spendera flera dar med att storstäda och då inte ha tid med mina små älsklingar..

Jaja, jag vet att alla tror att jag städar jämt.. Men det är skillnad på att städa och städa.. Jag plockar jämt, men det beror på kassa rutiner.. Vi har redan en plan för rutinerna, vi ska bara lyckas göra dom till rutiner.. Det är faan ingen lätt sak, ska jag tala om..



Sen kan det ju vara så oxå att jag får araben på att det är skitigt och pryttlar överallt och min sambo ser ingenting.
Ni ska se mig, jag får typ panik på all jävla skit, och dum som jag är så bor jag i en kåk som är skitig i sig..

Gå nu inte o bli nervösa över att jag mår skit.. Det gör jag inte.. Jag trivs grymt bra på landet och älskar att jag bara behöver gå till tomtgänsen för att klappa på hästarna. Men det hade varit najs om huset va nyrenoverat.

Pladder, pladder, pladder.. Nu kom min älskling hem o då har jag inte tid med er..
Vi ska nog gå ut o plantera lite till..

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar