söndag 20 maj 2012

badrums sopor!!

Nu tänkte jag vara lite äcklig en stund..

Om ni gillar saffran och vill fortsätta tycka om det så föreslår jag att du slutar läsa nu.. OK??

Jag städade badrummen häromdagen och bytte påsar i sop-tjofräsarna ( ah, ni fattar, minns inte vad det heter).. Alla ni som har gjort detta någon gång känner till den underbara odören som av nån anledning alltid blåser upp i nyllet när man trycker ihop påsen för att göra en knut.. Sluta göra en knut då!!

MEN även utan knut så lyckas alltid denna underbara odör leta sig rakt upp i näsan.. Det slår aldrig fel..
Det är en väldigt speciell doft som jag enbart har känt i badrumssopor..

Vad har vi då i våra sopor??

Helt normala grejer som alla andra har.. En gång i månaden så är det en o annan tampong o binda i oxå, med det är en HELT annan odör..

NU, efter många års undran så har jag kommit fram till vad det luktar.. Det bara slog mig när jag stod där med odören i nyllet..

SAFFRAN!!! Det luktar saffran..


Hej Hopp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar