onsdag 16 maj 2012

Hoppsan!!

Men hejsan hoppsan, snillet har sökt ett jobb..
Hade inga planer på det i morse men shit happens. Jag har känt det sista att nu är det nog dax att tänka på framtiden och hoppa ur min lilla mammalediga bubbla..



Jag har ett fast jobb i Gbg men den känns jävligt långt bort och jag har ingen milersättning som snyggo har.. Jajaja, jag vet att man får tillbaka på skatten men vem har råd att vänta på det?

Min plan är att hitta ett jobb på närmare håll men söka typ sen.. Nu känns det som att SEN är här och jag måste få tummen ur röven..

Började lite långsamt med att få ut en bit av tummen och leta upp mitt CV.. Hittade inte och sörjde detta en stund, återfick mina krafter och svor over the fact att jag måste skriva om hela skiten.. Leta upp årtal o massa skit.. Sen gick det upp ett ljus och jag kom på att jag har nog CVn sparad på en dator på jobbet..

Mailade chefen som tydligen är gravid och förvirrad.. Fick ett svar av henne som innehöll massa grejer men inga svar på mina frågor.. Fick ett till mail igår om att första mailet var puts väck.. Skrev tillbaka att hon va förvirrad men min favorit ändå..

Hur som helst så satt jag o pladdrade med Wallgrenskan och började glo bland mina papper o huxflux så sitter CVn där o garvar åt mig.. Va fan!! Jag har ju redan letat här.. Låg där o gömde sig mellan arbetsgivarintygen.. Kan se hur CVt fnissade åt mig medans jag mailade förvirrade Malin i jakt på framtiden (CVn)..

Wohooo!! Jag har hittat mitt CV..

Sen satt jag o glodde på arbetsförmedlingen medans jag fortsatte pladda med Wallgrenskan.. JA, JAG KAN GÖRA TVÅ SAKER SAMTIDIGT!!

O Hej, där är mitt drömjobb.. Eller ja, kanske inte drömjobbet med stort D men drömjobbet för tillfället iallafall..

Det är en daglig verksamhet för funktioshindrade (jag är utbildad habiliterings assistent = rätt utbildning)
Det är ett hunddagis (jag är utbildad hundinstruktör = jävligt passande)
Det är dagtid (jag har småknattar)

Perfaperfekt ju för fan!!

Nu har jag skrivit ett hyffsat självsäkert personligt brev och skrivit in min CV på datorn, gjort ett mail och skickat iväg..

Anställer dom inte mig så är det ju nått fel, fast jag vet ju inte riktigt hur folket här funkar. Dom kanske inte gillar skönhet, kompetens och allmän bästhet..




Hej Hopp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar