torsdag 14 oktober 2010

Fick massa gjort

Herregud va jag grejade igår.. Satt inte på hela dagen. Det är fan inte lätt att tvätta, städa och plocka iordning med en liten gosesnos som vill ha uppmärksamhet hela tiden. Men jag lyckades att packa upp ALLT och tvätta smutstvätten. Åh va skönt att allt är på plats..

Idag tar jag det lugnare. Känner fortfarande av den förbaskade förkylningen som inte riktigt vill bryta ut. Dumt!! Vore bättre att bli riktigt sjuk i några dagar och sen vara frisk. Men nä, istället så vaknar jag varje morgon med ont i halsen och svullen.. Det försöker jag kurera med panodil och redbull. Tyvärr så har inte huvudvärken lust att ge med sig idag. Skit, men det är bara att gilla läget. Egentligen skulle jag behöva sortera återvinningen och gå o slänga den men vem fan orkar bry sig. Imorgon är en annan dag.. Istället så har vi lyssnat på Bamse och rengbågsnuttarna, barnvisor (om och om igen), legat på mage, lekt med babygymmet och jag har ju lyckats att ladda upp massa bilder.

Det är så kul nu när Puppsi har börjat leka med leksaker.. Det hände massor med honom medans vi va i Tyskland. Han började greppa saker på allvar och föra upp till munnen för att smaka.. Han började med snuttefilten och sen även leksakerna. Kul! Han har inte brytt sig ett skit om leksaker förut men nu gör han det. Han kan ligga i babygymmet och roa sig själv en stund.. När jag såg det första gången (greppandet), så satt jag bak i bilen på väg hem från en av shopping rundorna i Tyskland.. Då tog han sin snuttefilt och kämpade jättelänge med att få den till munnen och varje gång han lyckades så va hans hand ivägen.. Underbart och jag satt o fällde en tår över att min älskling växer så fort. Sebastian o svärmor satt där fram i bilen o märkte ingenting.. Jag är väldigt glad att jag fick se det..

Här är bilder från igår:



När vi kom hem så såg vi att Sebastians tomater har blivit röda.. Sebastian blev alldeles lycklig. Plantan har varit hans bebis hela sommaren och förr förra veckan fick den flytta in i köket från balkongen. Vi smakade på en tomat (skitgod) och nu har Sebastian bestämt sig för att så mera tomater :-)



Jag har undrat hela veckan i Tyskland varför jag har haft låten " Do the Hustle" från 70-talet på hjärnan. Nu har jag kommit på det.. Jag har patiens på mobilen som jag har spelat när jag har haft långtråkigt (Vilket jag har blivit många gånger under veckan). När ett spel är slut (jag har vunnit eller att den inte går ut) så vill jag spela en gång till och då står det "new game (shuffle)".. Ordet Shuffle gör tydligen att jag tänker på "do the hustle).. Så hela veckan har jag gått omkring och sjungit "do the hustle" för mig själv. Det riktigt sorgliga är att jag kan bara dom orden, så det blir "do the hustle- do dit, do dit, dit do " osv. Kasst va!!

Nu är jag JÄVLIGT sugen på att testa mitt Super mario spel... Hoppas, hoppas, hoppas att min son sover en stund till.. Det gör han inte, hörde jag precis nu.. Skit! Måste gå!

2 kommentarer:

  1. Jaaaa, har ni köpt super mario nu? KUUUUUUUL!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju skitkul.... Sebastian bryr sig inte, men I löv it

    SvaraRadera