fredag 8 oktober 2010

Shopping

Nu har det blivit mera shopping och jag har fått störa mig lite till ang min sons sovande..

Dagen började med att vi åkte till Greifswald för att shoppa lite.. När vi kom dit så fick vi veta att strömmen i HELA stan hade gått.. Vilken katastrof!! Haha!! Vid stora parkeringar så har dom bommar som går upp när du har betalat för din parkering. Både på utvägen och invägen. Mycket spännande när strömmen har gått. Ingen kommer vare sig in eller ut!! Vi lyckades hitta en parkering tillslut utan bom, eller rättare sagt, man kunde undvika bommen :-)

Väl vid affärerna så går det ju inte att shoppa utan ström, så vi stod som idioter utanför en affär som vi skulle in i. Det fanns en liten katalog utanför som man kunde titta lite i. Och vem fann jag där om inte min gamla klasskamrat som jobbar som modell.

Beatrice Sörensen

 

 

 

Tillslut så kom strömmen tillbaka iallafall så att vi kunde shoppa. Här är det vi hittade till Puppsi:



O vi lyckades hitta till mig oxå:



Min älskade Damien fick present av sin farmor idag oxå. En speldosa och en nackkrage till bilbarnstolen



Anna & Cecilia: Nu har jag köpt krämen. En till oss var

En kräm som bedövar lite när tänderna kommer.



Efter shoppingen så promenerade jag och Sebastian till krogen för att säga hej till ägaren och visa upp Damien. Vi hoppades att Damien skulle somna av promenaden för han behövde verkligen sova. Han har blivit så nyfiken på allt nu så han har inte tid att sova. Han måste "komma bort" för att kunna somna. Jag har börjat med att täcka över hans ansikte med snuttefilten och det brukar fungera bra, men det är jobbigt för honom när det händer saker hela tiden som det gör när man är bortrest. Desto större skäl för honom att sova bra.. Han lyckades inte somna på ditvägen men på hemvägen så lyckades vi efter en hel del gallskrik. När vi kom in så tog jag in honom i sovrummet för att han skulle sova tills vi åkte igen (vi skulle äta på restaurang). Tror du inte på fan att dom kommer in för att titta på honom. Låt min son få sova ifred!! Svärmor gick ut men lillebror stod kvar.. O bara väntar på att han ska vakna o det är klart att han vaknar om nån står o glor på honom och ler o busar så fort han öppnar ögonen.. Fans jävla skit!! Han sov inte ens en halvtimme. Jag försöker rädda situationen genom att slänga fram en napp och lägga snuttefilten över honom, då går han ut iallafall men kommer springande in när han hör att det inte funkar med nappen. Då sliter jag fram tutten! Lyckas få Damien att äta o hoppas på mer sömn men då får jag reda på att nu ska vi minsann åka till resaurangen. Kul jul, med en skitgrinig bebis. Jävlar va jag muttrade för mig själv.. Beklagade mig för Sebastian och bad honom säga till alla nästa gång han ska sova att: Nu får ni säga godnatt till Damien för nu ska han sova. I hopp om att ingen stör honom.

Det va trevligt på restaurangen men älsklingen va jättetrött och ledsen. Han uppförde sig riktigt bra för att vara så trött som han va. Tillslut gav jag upp och sa att jag skulle amma ute i bilen. Både för att han va hungrig och för att komma bort med honom. Han åt iallafall bra. Han gallskrek på vägen hem..

Så fort vi kom in så sa Sebastian att nu är det godnatt. O helvete, jag tror att dom fattade. Nåja, svärmor kunde inte riktigt hålla sig därifrån utan kom in för att fråga om hon skulle släcka lampan i taket, men det kan jag leva med :-)

Det tog ett tag och lite gallskrik innan han tillslut däckade i min famn..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar