lördag 16 oktober 2010

Vad har jag hittat på idag då??

Jo, jag har umgåtts med min lilla mamma. Jag packade ihop min lilla kille o tog en promenad till Inägogatan. Det va ju kallt som fan enligt våran termometer på balkongen så jag pälsade på honom ordentligt, mig själv också. Han verkade jättenöjd i vagnen men jag svettades som en gris.. Jag började med: Mössa, halsduk, handskar och vinterjacka. Men det va ju inte så kallt att promenera. Solen värmde som fan och jag är ju otränad så jag blir svettig av att gå på toa för fan.. Haha! Först åkte halsduken o vantarna av, strax efter rök mössan av.. Jag fick tvinga mig att ha på mig jackan för jag hade bara kortärmat under och nån måtta på galenskaperna får det ju vara. Pladdrade i telefonen hela vägen gjorde jag oxå. Man blir ju inte minde svettig och anfådd av det. Fick byta kind hela tiden. Skulle haft headset istället. Pappa frågade om jag va ute på promenad eller höll på att göra syskon till Puppsi.. Han hoppades på promenad :-)

Mamsen blir så glad när hon får umgås med lilla prinsen, så det försöker vi göra ofta. Bara bra om han får träffa mormor ofta.  Jag skulle hjälpa mamma med lite telefon och internet problem. Tror ni jag lyckades! Det trodde jag att jag skulle göra, är rätt teknisk av mig. Men nä!! Lyckades inte få igång mammas mobila internet.. Hon ska åka till Telia imorgon o fråga dom.. Vi testade allt möjligt båda två men den ville inte installera. Knepiga saker dom där macarna. Tacka vet jag PC..

Sonen har powernapat idag igen.. Dumt, dumt, dumt...Ska det va så svårt att sova middag??  Tvingade honom att sova vid 17, lyckades med det och kände vid 18,45 att jag får nog väcka honom annars sover han för natten och då går han väl upp 5 imorgon (o det har inte jag lust med).. Det gick inge bra!! Väcka honom va inga problem men att får honom glad och hålla ögonen öppna va svårare.. Jag gav upp efter 10 min o bytte om till pyjamas. Nu sussar han i sin säng igen, så får jag väl se hur det går inatt. Kanske borde lägga mig tidigt i förebyggande syfte? Får suga lite på den karamellen..

Uppdatering om våra kokta fiskar: Tyvärr så har vi fått ett dödsfall till.. Vi har sorg här på Lenvädersgatan :-( Haha!! Eller inte.. Inte jag iallafall.. Hade nog blivit sur om nån av hajarna hade dött, mest bara för att dom kostar pengar.. Det gör väl dom andra oxå men inte lika mycket

Har varit duktig idag igen.. Spelat biggest loser. Tydligen så skulle jag ha vilodag idag, men det går ju inte.. Gjorde challenge istället.. Jobbigt, jobbigt, jobbigt men jag vann... Wohoo!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar