lördag 9 oktober 2010

Mmm va bra jag har det..

Om ni bara visste hur bra jag har det just nu :-)

Svärföräldrarna och deras yngsta son är hos vänner och äter middag. Sebastian har kört hem sin storebror och har nu gått till krogen för att träffa två av sina bästa vänner, Alex och Martin.

Så jag är alldeles ensam i lägenheten... :-)

Sonen är nattad och jag har krypit ner i sängen med laptoppen i knät och mumsar på MilkyWay crispy rolls (finns inte hemma i sverige längre) och riesen.. Åh va jag har det bra här!! Myser för mig själv!!

Passar på att blogga nu när jag har tid. Tänkte även släcka lampan tidigt idag och få en välbehövlig nattsömn :-) Då ska vi se, vad har jag gjort idag. Inte mycket alls när jag tänker efter, sonen har gjort bra mycket mer än jag. På morgonen va sonen iväg med fadern och tittade på fotboll. Lillebror spelade. Jag va hemma och tog en dusch.. O om ni bara visste va skönt det va att ta en dusch alldeles själv (det gör jag ioförsig alltid på helgerna då pappan har sonen), men nu va jag helt själv. Hörde inte ens ljudet av min lilla älskling.. Åh va jag njöt! Jag skulle komma till fotbollsplanen när jag va färdig. men jag blev inte färdig. Dom hann komma hem :-), sen va sonen ute på promenad med farmor. O vad gjorde jag, jo jag låg o sov i soffan :-) Fast när jag vaknade så saknade jag min son jättemycket. Han hade ju varit borta alldeles för länge (enligt mig då..) Men han kom precis då. Efter en stund gick faktiskt tillomed jag utanför dörren. Jag, Sebastian och Damien gick till krogen för att träffa hans barndomskamrat och bästa vän Alex. Det va första gången jag träffade honom. Han verkade trevlig, men som vanligt så kunde han ingen (eller för lite) engelska. Fan, jag kan ju inte prata med nån här förutom Sebastians polare Martin. Matin kom dit efter en liten stund och jag fick prata lite, fast han visade mest kort på sin lilla dotter. Han är så stolt över henne och berättade stolt att nu väger hon minsann 10 kg och är 8 månader. Haha! Jag o Sebastian skrattade lite och berättade att Puppsi är 2,5 månader och väger 8,2 kg.. Våran stora, lilla kille..

Puppsi fick present av Alex. Ett par hängslebyxor i jeans som jag valde ut.. Haha! Vi träffade nämligen hans mamma i klädaffären när vi shoppade igår. Hon va där för att köpa present till Puppsi. Hon höll fram två olika plagg och frågade mig. Jag valde jeansen :-) Så ni må tro va förvånade vi blev när presenten innehöll ett par hängslebyxor i jeans. Återkommer med kort på Alex och presenten imorgon för jag har ingen lust att gå upp ur min sköna säng för att hämta sladden till kameran :-)

På vägen tillbaka så berättade Sebastian vad Alex hade berättat om sitt nykrashade äktenskap. Dom hade tydligen varit ihop i 10 år och gifte sig inte alls för så länge sen (typ ett halvår). För två månader sen flyttade hon ut. Dom hade varit på semester och haft det jättebra. En kanonsemester! Så fort dom kom hem så sa hon att hon hade en annan och flyttade ut. Samma dag som dom kom hem!!! Den nya är tydligen en vän och kollega till Alex. Stackars sate!! Tydligen så har chefen flyttat på kollegan så att dom ska slippa att jobba ihop iallafall.

Hoppas grabbarna får en bra kväll på krogen. Pladdra massa minnen o klaga på oss fruntimmer.. Undra vilket skick jag får hem min sambo i?? Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar