fredag 15 oktober 2010

Skit dag

Vilken (bokstavligt talat) skitdag.

Dagen började fint med att min son vaknade vid 7 (en timme tidigare än vanligt) full med bajs.. Va bara att slänga pyjamasen i tvätten och tvätta av sonen. Efter det så fick han mat och så somnade vi båda två i soffan en stund. Mysigt! När han vaknade satte jag honom i babysittern en liten stund men han va så jävla gnällig så jag fick lyfta upp honom. Då va han helt blöt på ryggen.. Bajs!!! Bara att byta kläder igen och tvätta av honom.. Såg att det va i babysittern oxå så jag fick tvätta av den med.. Jippie! Efter typ en timme IGEN så sitter han i mitt knä och av ren tur så tittar jag på hans rygg och ser blöjkanten.. Full med bajs igen! Byxorna räddades precis.. Helt otroligt! Skitunge! Nu måste ju han ha bajjat för ett helt år framöver :-)

Grinig har han varit hela dagen idag.. Han har inte velat sova mer än 15 min varje gång. Dumt som fan. Han behöver iallafall en nap som varar i några timmar.. Gillar inte powernaps. Han blir så gnällig då. Jädra unge! Han har varit billig på blocket flera gånger idag :-) tills jag har fått ett smajl, då blir han dyr igen :-) Nu har jag äntligen fått honom att sova, förhoppningsvis för natten. Egentligen ska jag inte klaga eftersom jag har en son som har haft skitbra nattrutiner sen han föddes men vi får inte riktigt till det på dagarna.. Ska på nån sömnskola på bvc om två veckor, hoppas man kan få lite tips där. Vissa dagar funkar så bra. Idag fick jag tvinga honom att sova, han va så övertrött.. Han skrek som fan i min famn i ca två min sen tvärdäckade han Zzzzzzzz

Jag hade planer för denna dag. Det blev inget med det.. Till 99% så ser våra förmiddagar ut såhär: Upp vid 8, tvätta o klä på Puppsi, sätter puppsi i babysittern o äter frukost, Sätter igång en ljudbok (typ Bamse) och hoppar in i duschen sen städar jag lite o plockar. När jag är klar så är kl ca 10 och då har jag hela dagen på mig att hitta på nått med puppsi. Idag tänkte jag gå ut på en promenad, handla lite och slänga återvinningen och träna (biggest loser på Wii). Ingenting blev som det skulle..

Började ju dagen kl 7, tvätta bort bajs, sova soffan, tvätta bajs, sortera återvinning, tvätta bajs.. O sen, ta hand om kokade fiskar.. Medans jag ammade andra gången för dagen så tyckte jag att fiskarna betedde sig konstigt i ett av akvarierna. Hoppade upp mot ytan o plaskade omkring.. Men jag sket i det o tänkte att dom fick nog hjärnsläpp.. Nästa gången jag ammade hörde jag samma sak, så när jag va klar så gick jag dit o kollade. Lampan va släckt så jag såg inte så mycket men jag såg två fiskar som simmade vid ytan o såg döende ut. Tände lampan o så flera stycken som simmade konstigt, vid ytan.. Alla mådde typ skit. Vissa mer än andra. Jag stack ner handen och vattnet va varmt som fan.. Termometern stod på 40 grader (ska vara 28). Mina fichis blir ju kokta.. O i det akvariet så är det dyra fiskar. Jävla snabb jag är ibland.. Puppsi hamnade fort som fan i babysittern och jag har aldrig fått upp doppelvärmaren så fort förut. Den va av i två delar.. Hur fan går det till? Och hur fan värmer den upp vattnet när den är paj.. Lyckades hitta elkontakten med mycket om o men. Är bakom/under skänken, o drog ur den. Fyra av fiskarna slängde jag över i den andra akvariet för att rädda dom, dom såg mer döda ut än levande. Först tömde jag ut en del vatten och sen hällde jag i kallt vatten.. Kan inte hälla i det kalla för fort för då kan dom dö av det.. Hursomhelst så överlevde alla utom två.. Najs va!! Men jag undrar fortfarande hur FAN det gick till.. Hur kan den gå isär i två delar?? Fattar ingenting..

Jaja, det löste ju sig men det tog halva dagen o jag hade inte ens duschat. Tänkte träna medans Puppsi sov men eftersom han inte gjorde det så blev det inget med det förrän sambon kom hem.. Nu har jag tränat iallafall. Testade mitt biggest loser spel. Grymt ju! Jävligt jobbigt, mjälksyra som fan i benen.. Najs! Ska på´t imorgon igen. Tänkte gå ner 10 till jul. Wish me good luck!

Åh jag testade mitt super mario igår.. Åh va roligt det va!! Nina hade jävligt rätt.. Super mario är grymt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar