söndag 25 december 2011

22:a och 23:e


Nu är jag nyduschad och har äntligen en stund över att skriva på, tror ni inte på fan då att internet inte fungerar. Skit, skit, skit..
Sebastians lillebror har fått ett xbox i julklapp och det verkar som att den stör det trådlösa nätet och självklart så kommer han att sitta framför xboxen HELA dagarna. Han fick även kinect och då tycker man ju att det vore roligare att spela något som hela familjen kan vara med på men nej. Han spelar sitt racingspel..
Jaja, det är väl bara att gilla läget, jag bestämmer inte här..
Hursomhelst så löser det sig. Jag skriver texten på Open office så länge och klistrar in det i bloggen sen när han har slutat spela, typ inatt eller så :-)

Herregud va det är mycket varje dag, jag har verkligen inte haft tid för min blogg alls. Det blir ju lätt så när man är i Tyskland. Alla släktingar vill ju träffas och se det nya underverket. Jag tror inte att jag o Sebastian är så viktiga längre :-)
Jag ska försöka få ihop vad vi har gjort hittills..

Onsdag natt åkte vi hit och va framme vid 05.30 på torsdag morgon. Svärmor tog hand om barnen en stund så fick vi sussa lite innan det va dax att börja dagen. Efter det så åkte Sebastian till banken medans jag duschade och gjorde mig iordning.. Banken va dum.. Jag är redigt trött på denna förbannade tyska bank. Sebastian för över pengar varje månad till ett fondkonto här plus till lite andra grejer. Han har nån försäkring här osv. Hursomhelst så har vi fondkontot som sparpengar och använder när vi är i Tyskland. Sketa bra om det inte vore för att banken är stenkorkad. Fonder tar ju alltid sin lilla tid att få sålda och det är vi ju medvetna om. Sebastian har under senaste året försökt fixa så att han kan använda internetbanken så att vi kan sälja fonderna från sverige och ha dom direkt när vi kommer hit.. Men det går ju Faaaan inte. Dom har massa konstiga förklaringar.
När han va där så sålde han fonderna och tänkte ta en kredit på samma summa som han kunde få direkt, så att vi kunde shoppa julklappar innan jul.. Men NEJ!! Banktanten sa att det kan bara Sebastians banktant godkänna. Va fan är det!! Jävla fasoner. Tänk om hon går i pension eller blir sjuk då? Vi fick inte tag på henne. PLÄK!!
Jaja, det försatte oss ju inte direkt i personlig konkurs eftersom vi ändå fick lön o föräldrapenning den 23 men det störde våra planer som fan..

Vi hade lite pengar så vi åkte o shoppade lite iallafall..
Va fan gjorde vi sen?? Måste kolla almanackan, kan inte fråga sambon för han är inte här..
Nu kom han, så nu kan jag fråga. Vi gjorde tydligen ingenting, åt middag och satt o pladdrade.

Den 23 började vi dagen med att åka o shoppa mera julklappar.. Najs som fan. Vi hittade en dammsugare och en svabb till Damien.. Han blev SÅ lycklig på julafton.
Jag ska ta kort på alla julklappar nån dag o visa allt.. Det är jävligt mycket :-)
Sen åkte vi till Sebastians farmor (underbar kvinna) och fikade. Medans vi va där så kom massa andra släktingar. Bröder till Sebastians pappa och deras fruar. Det blev ett riktigt kafferep. Kaffe, tårtor och massa kakor, tanter som säger oh & Åh hela tiden. Tror ni mina barn gjorde succe eller?? Dom älskar verkligen småungar. Vi fick lite julklappar till barnen och godis och farmor blev jätteglad över våra familjefotografier som hon fick i julklapp.
Jag stengillar verkligen farmor. Hon pratar ALLTID med mig och jag fattar 90% av vad hon säger. Ända gången jag fattar så mycket när jag är i Tyskland. Tror att det är för att hon pratar långsamt, tydligt och anstränger sig för att jag ska fatta. Hon är verkligen en asgo tanta. En riktig bullfarmor som älskar alla och är älskad av alla. Sån va min farmor oxå :-)

Sen skulle vi åka till Andreas (Sebastians styvfar) föräldrar och på vägen dit så stannade vi vid en klädaffär som jag aldrig varit på.. Me like den affären. Jag har ju redan en favvo klädaffär i Tyskland men nu har jag två. Vi hittade massor, mycket mer än planerat. Det va ju fan 50% rea på massa grejer och dom hade jättefina barnkläder. Notan slutade på lite mer än 1600 kronor, det låter inte så mycket men om man lägger till i beräkningen att kläderna redan innan rean är mycket billigare än i sverige så blir det jävligt mycket.
Jag ska fota allt så får ni se :-)
Vi stannade och fikade hos Andreas föräldrar en stund och dit kom även hans syster och hennes dotter.
Så på en eftermiddag så träffade vi hela tjocka släkten. Damien däckade på vägen hem. Han va verkligen jätteduktig och charmade alla som vanligt. Mitt underbara barn!!!

Det va allt just nu.. Jag skriver om julafton i ett annan inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar