onsdag 7 december 2011

Fått lite gjort iallafall

Jag har funderat lite nu ikväll på tvätt.. Jag måste få in nån bra rutin. Som läget är just nu så tvättar jag alldeles för sällan och då slutar det med att jag har en jättehög med tvätt som tar hundra år. Man tycker ju att det borde vara enkelt när man har tvättstuga i huset men det är det fan inte. Just nu har jag svårt att gå ner i källaren på dagtid. Vi har ingen grind för dörren och dörren kan bara låsas utifrån (en krok längst upp på dörren) vilket betyder att jag inte kan gå ner utan Damien.
O då tänker ni alla: Men lata människa, ta med dig ungen ner då!!!
Ja, det hade varit en plan om det inte va så att det är så förbannat skitit därnere.
Källaren är enda stället som vi inte har gjort ett skit med sen vi flyttade in. Finns massa saker därnere som jag inte vill att Damien pillar på..
O då tänker ni alla: Men lata människa, städa då!!
Ja, det hade ju varit en plan men jag går liksom omkring o väntar på att min sambo ska säga: Jag tänkte kakla källaren i helgen (då blir den städad och fin)
Samtidigt så vet jag att det inte kommer att hända före jul, så okej då, jag är väl lat då
Skitsamma, jag måste få in en rutin iallafall. Håller på o tvättar just nu. Har precis hängt första maskinen






Jag har faktiskt lyckats greja massa idag.. Letat upp lite prydnadspryttlar och placerat i allrummet men jag är inte helt nöjd än så några kort får ni inte se. Kort på matsalen kan ni få se iallafall. Tyvärr så har jag inga före kort på matsalen men ni som har varit här minns säkert hur den såg ut.. Alla pryttlar som jag inte har vetat var jag ska ha har bott i matsalen. Bordet, skänken och skåpet har varit överbelamrat med pryttlar. Alla pryttlar har inte fått en egen plats än, jag har bara flyttat dom till bättre ställen :-)



Matsalen är dock långt ifrån klar än. Bordet och vinstället ska bytas ut. Nygamla bordet och ett sidebord står i mammas kök och väntar på att mamma ska köpa nytt bord. Bordet och sidebordet tillhör samma serie som skänken och skåpet. Sen ska lite tavlor och gardiner upp, en matta ska ordnas oxå.


Gamla klockan ska upp på väggen oxå.
Jag har fått ärva matsalsmöblerna av mamma i förtid :-) Jag är uppväxt med dom möblerna

Det va nog allt för denna gång.. Natti, natti



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar