tisdag 6 december 2011

Snöööö

Nu är äntligen MIN årstid här.. Vintern! Den kom igår, eller natten till igår. Så jävla underbart med vinterlandskap. Snö, vitt, vackert och solsken. Tyvärr så får vi inte uppleva så många sådana dagar på vintern. Mest slask o skit, iallafall i lilla London, även kallat Göteborg. Jag har stora förhoppningar på Älmestad. Än så länge är dom absolut INTE infriade. Bara grått, blött och skit. Ända fram till igår :-) Hoppas nu att detta håller i sig..

 Denna bilden är tagen igår. Så jävla underbart vackert väder, så här vill jag ha det varje dag :-)

Nu har vi precis kommit in från tomten. Är ju tvungen att passa på när vädret tillåter. Tyvärr så gick vi ut ganska sent så att mörkret kom ganska fort.. Min artistiska ådra kom fram därute. Ni kanske förstår varför jag ALDRIG kommer att bli en känd konstnär

 Har ni sett något snyggare i hela era liv??? Mitt mästerverk!!

 Kan ju inte direkt påstå att Damien va speciellt imponerad av mammas mästerverk. Han ville mest gå in. Jag försökte verkligen inkludera honom i processen men det gick inge vidare. Klart att det inte kan vara så lätt när man känner sig som en michelingubbe och inte ens kan använda häderna. Han kan bara gå omkring. Ramlar han så ligger han.. Lagd Damien ligger.. Han gick upp på altanen otaliga gånger o försökte få mig att gå in.. Tji fick han!! Mästerverket måste ju vara klart först..


 Odin däremot.. Han ville absolut inte gå in.. Han ville fortsätta jaga bollen och springa runt i den konstiga vita massan som täcker marken. Han va mer imponerad av mitt snögubbebygge än sonen iallafall. Kul att man kan roa nån. Odin gick dock mest in för att förstöra bygget. Vet inte hur många snöbollar han demolerade innan mästerverket va klart. Han va nog orolig för att matte skulle vara mer artistisk än honom..

 Demona sa inte många knop. Hon sov så sött i vagnen och fortsatte sova när vi kom in. Hon ligger kvar i overallen. Varmt o gott!!

 En väldigt nöjd Damien som fick komma in o kolla på tv.. Idag blev det Boomerang! Vårat kära Disney junior har ingen lust idag.. Båda våra paraboler krånglar som fan för tillfället, så både svensk o tysk tv har egna liv för tillfället. Det jävligaste är att den tyska funkar snäppet bättre, vilket betyder att det blir jävligt mycket tyska program i detta hem för tillfället..

Återkommer ikväll..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar