tisdag 6 december 2011

Nu har jag äntligen fått tummen ur o fotat lite av det vi gjorde inne i helgen.. Jag har dock inte lyckats hänga tavlor idag heller :-(
Har ju fler grejer att göra men det verkar som att jag bara lyckas med det på helgerna. Har lite tavelramar som ska målas. Har även massa nya bilder att leta upp. Har flera tavlor där det bara är ramen jag vill ha. Har satt upp dom ändå och ska byta bilder allt eftersom. Framförallt i Damiens rum. Där ska alla bilder bytas ut. Ramarna är silverfärgade och passar skitbra därinne. 

 Äntligen fått upp krokarna i köket.. Det tog bara en månad eller så :-) Har hängt handdukarna på köksstolarna och Damien river ner dom flera gånger om dagen.. Suck! Nu är det slut med det :-)

 Laga grinden har tagit lika lång tid som vi har bott här. Alltså sen i juli. Den satt i trappen när vi flyttade in men den va trasig. Fungerade men man fick krångla lite för att låsa den. Nu funkar den utan krångel..

Hyllor i allrummet.. Najs! Bara tavlorna på övriga väggar som saknas. Det är dom som jag aldrig lyckas få tid att sätta upp men nu har dom flyttat sig från nedervåningen till soffan i allrummet iallafall.

 En spegel i stora gästrummet.. Ska köpa lite mässingskrokar som ska upp på väggen oxå. Bra för gästerna att kunna hänga sina kläder på eller handduken.

 Några tavlor i stora gästrummet oxå.. Två av ramarna ska målas i guldfärg och ev byta bilder. Den tomma ramen ska jag hitta på nått med.

 Lilla gästrummet.. En sänglampa. Klotet på lampan ska ev bytas ut..

 Lilla gästrummet.. Andra sidan väggen. Här ska ett klot till lampan köpas in och då får jag se om klotet på sänglampan ska bytas ut. Beror på vad jag hittar, vill ju ha likadana

 Fortfarande lilla gästrummet. En liten hylla med krokar (mormors gamla), en spegel och en tavla..

I Damiens rum satte vi upp 4 st silverfärgade ramar men dom kan jag inte fota nu.. Han sover
Satte även upp kransar på båda ytterdörrarna.. Det va väl det vi gjorde. Har piffat lite iallafall. Har massa kvar att göra i huset men detta va en bra början. Känns liiite hemtrevligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar