onsdag 7 december 2011

Bilprovningen

Jaha, då har vi varit på bilprovningen med combin. Det gick alldeles utmärkt. Bilen blev godkänd. Jippie!! Några fel hade den, en paj glödlampa och en felkod på nån termostat. Ska ringa verkstan o fråga vad det betyder..


Sen åkte vi hem.. Funderade på att handla men bestämde mig för att göra det imorgon istället. Ska ju ändå till stan imorgon oxå. Demona ska på läkarbesök..


Idag lämnade jag hunden ensam hemma för första gången. Va helt nervös när jag öppnade dörren. Tänk om han hade hittat på massa sattyg. Han är inte ensamhetstränad så vi har alltid med oss honom. Har tänkt ta itu med den träningen inom en snar framtid. Det brukar funka skitbra att ha med honom. Han sitter i bilen när vi handlar eller när vi har nått ärende..
Idag kände jag att det inte hade funkat att ha med honom. Två små barn och lös hund i bilen på bilprovningen. Nä, det hade jag ingen lust med.
Jag tänkte att jag får stå mitt kasst om han hade tuggat sönder halva huset..
Han hade varit jätteduktig.. Inte gjort nått bus alls.
Han är ju visserligen ensamhetstränad i bilen men det behöver absolut inte betyda att han klarar av att vara hemma själv. Men tydligen så gör han det. Sån duktig kille :-)
Va inte borta så länge iallafall.. Får fortsätta med korta stunder.

Nä, nu måste jag göra ett ryck.. Måste städa lite och samla ihop tvätten och sätta igång en tvätt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar