måndag 5 december 2011

Vilken dag

Vilken jävla dag det har varit.
Det har gått ett i ett hela dagen, jag har inte alls hunnit med min fixande idag. Jag skulle ju hänga tavlor m.m. I helvete heller. Kl är 21.30 och jag har inte hängt en enda taveljävel. Hoppas på att morgondagen blir bättre.

Morgonen började med att Demona vaknade vid 6 o ville ha mat. Jag ammade henne i sängen och försökte sen somna om en stund. Behövde inte gå upp förrän 7. Halv 7 hör jag ytterdörren slås igen. Eh hallå, det ska inte vara någon annan än jag och barnen i huset. Tror inte katterna kan låsa upp dörrar. Fick 1000 tankar i huvudet innan upplösningen uppenbarade sig. Helt plötsligt så tändes det i trappen. Skumt! När jag öppnade så möttes jag av Sebastian... En väldigt skitig Sebastian.

Han hade kört av vägen. Ut på en åker!!
Det va ingen fara med honom och bilen verkade leva men den va numera bosatt på en åker..
Det va bara att hoppa i kläderna, klä på barnen och köra till åkern och försöka få upp bilen på vägen igen. Sebastian packade kombin full med plankor o brädor o så åkte vi dit.. 
Vi (eller Sebastian) kämpade svinlänge och tillslut fick vi loss bilen. Den va fastklistrad i lervälling. Inte helt olik våran mudwrestling/lermask lera som finns på tomten.. Tyvärr kände jag att tid för wrestling inte fanns, en annan gång kanske :-).
Som sagt så fick vi loss den och lyckades köra typ 3-4 meter på åkern innan det va dax för lervälling igen. Oh joy! Fast igen.. Bara att börja om hela proceduren igen. Suck!
Denna gången lyckades vi inte.. Blev sura miner på slutet. Sebastian surade för att det inte gick och jag surade som fan över the fact att Sebastian i en krissituation hetsar upp sig och bara tänker på sitt. Han tyckte till exempel att vi skulle köra ner kombin i lervällingen för att bogsera upp hans Berlingo.. Glöm det, sa jag bara.. Tänker ju fan inte riskera att få TVÅ bilar sittandes på åkern.
Han visste även om att jag skulle på möte på Damiens blivande dagis kl 9.30 och jag ville duscha innan. Tror ni han brydde sig om det..
Tillslut lyckades jag tjafsa tillräckligt för att få honom att ge upp några timmar.. Det är ju inte direkt så att bilen försvinner någonstans. Det satt ju där den satt.. Biljävel!

Jag lyckades komma iväg till dagis iallafall (nyduschad och jävligt försenad) Morr!!
Observera att jag säger dagis.. I know att det inte heter så längre så ni behöver inte störa er. Jag vet, men jag skiter i det. Dagis är dagis, punkt!
Det va ett najs dagis och trevlig personal. Där ska nog min goa unge trivas. Inskolningen startar 9 januari

Efter det va det bara att åka hem o koppla in tankarna tillbaka på biljäveln på leråkern. Jag föreslog bogsering men Sebastian va så jävla rädd att det skulle kosta en miljon. Jag tyckte (redan imorse) att what the fuck, vi bor på landet med bondgårdar runt varje hörn. Klart att nån har en traktor.
Jag spanade lite på det moderna så kallade internet. En mycket bra grej, faktiskt. Hittade en karl i Älmestad som gör det mesta. Jag ringde honom och han visade sig vara precis en sån där karl som bor på landet. Grymt trevlig, hjälpsam och med en rolig dialekt. Han hade en traktor oxå :-)
Priset skulle bli: Tja, nån hundralapp, kanske.

Han hjälpte oss upp med biljäveln.. Tog väl 5 min.
Jag sa att vi tyvärr inte har några kontanter på oss.. Svaret jag fick va: Äh, kom förbi med det nån dag..
Precis så föreställer jag mig landet o vet ni.. Jag har helt jävla rätt.

Underbart väder har det varit idag oxå.. Vitt, vackert och solen strålade. Vi har varit ute på tomten mellan projekten.. Efter bilprojektet så åkte jag och barnen till kyrkans öppna förskola. Det va sista gången idag. När vi kom hem så va klockan mycket och jag kom in till ett tredje världskrig.. Hemmet alltså. Suck! Hur stökigt kan det bli egentligen. Köket brukar jag alltid städa efter frukost men det gick ju inte idag, så köket såg förjävligt ut, hall och vardagsrum likaså. Det blir tydligen så med en 1,5 åring, en valp och en sambo och tyvärr så är ingen av dom speciellt bra på att städa. Skicka dom på kurs kanske?!
Det va bara att kavla upp ärmarna och sätta igång. Sen va det middagsdax och en stund efter det är det nattning, därav har jag inte hunnit med tavlorna. Nattning av barnet alltså, inte mig. Lite vuxentid vill jag ha, eller jag önskar mig lite vuxentid. Just nu består min vuxentid av att amma. Jippie! Har dock dumpat henne till fadern just nu.
Imorgon har jag inget på schemat så jag hoppas att jag hinner det jag vill göra..

Jo just det, nu kom jag på något jävligt störande.. Freja (ena katten) har ju blivit könsmogen och hållt på att pissa inne. Kattjävel! Ska det vara så förbannat svårt att kissa på lådan? Lagom till att hon har slutat så har hundjäveln gått o blivit könsmogen och pissat inne flera gånger.. Medans jag hängde tavlor i gästrummet så jag att den lilla gula jäveln hade pissat i sängen. Genom överkasst och täcke. Som tur är så är det bra uppsugningsförmåga i täcket så madrassen klarade sig. Phuuu!

Sist men inte minst så har jag ett grymt positivt besked för alla er som följer mina bajsproblem.. Jag har för första gången sen förlossningen skitit utan smärta idag.. Det ni... Fattar ni lyckan eller? Har dock gett apoteket en halv årslön för att åstakomma detta.
Sen förlossningen så har jag använt detta:
Laxermedel, microlax, laxersuppar, laxerpiller, hemmorojdsalva, hemmorojdsuppar och bedövningssalva..

Hej hopp på er














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar