fredag 2 december 2011

städat lite

Jaha och vad har jag hittat på idag då??
Jag har varit en duktig fru och städat hemmet. Dammsugit o svabbat iallafall, vem orkar hålla på o damma överallt. Har förresten inte så mkt som behöver dammas. Jag är INTE min mammas dotter. Mamsen har pryttlar överallt. Jag skulle tippa på att det tar längre tid att storstäda min mammas 2:a än det tar att storstäda mitt hus på 8 rum. Jag gillade oxå pryttlar när jag va liten men jag har under min uppväxttid utvecklat en allergi mot prydnadspryttlar. Min kära far utvecklade samma allergi under sitt äktenskap med mamsen. Denna allergi verkar gå i arv :-)

Nä, damma orkade jag inte med idag. Fördelen med ett stort hus utan prydnadspryttlar är att det finns STORT utrymme och plats för dammet att leva och frodas på utan att det syns. Mycket praktiskt! Nackdelen är att det tar så förbannat lång tid att dammsuga o svabba. Jag måste införskaffa en dammsugare till övervåningen så att jag slipper kånka upp o ner

Mötte upp min kära sambo i Ulricehamn förut. Vi hämtade dom nya vinterdäcken till bilen och passade på att handla på ICA inför helgen. Innan jag mötte upp Sebastian så gjorde jag o barnen en snabbvisit på apoteket, så nu har jag bunkrat upp med hemmorojdmedikamenter. Nu jävlar ska röven bli bra.
Annars har jag inte gjort nått spännande..

 Ammade lillfia alldeles nyss o kände att jag höll på att somna så nu är det dax att krypa till kojs. Som tur är så verkar Demona hålla med mig. Inatt tog hon igen föregående natt. Hon sov HELA natten. Det va tillomed så att jag väckte henne 6.30 för att ge henne mat. Sömntuta.. Hon sover visserligen bättre än va Damien gjorde (och han sov skitbra) men jag va inte beredd på att hon skulle sova SÅ länge. Jag petade på henne för att kolla att hon levde.. Vi får väl se hur det blir inatt..

Natti, natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar