lördag 3 december 2011

Chokladtårta

Jag Erica Eriksson har idag gjort något som jag aldrig trodde att jag skulle göra. Jag har bakat en HALVFABRIKAT tårta.. Tillsätt bara vatten o smör.
Blev lite sugen att testa igår när vi va på Ica. Vi stod vid dom hyllorna för att hitta pizzadeg och där fanns ju massor av olika halvfabrikat..

Jag och Damien bakade tillsammans. Han va jätteduktig. Nått positivt med denna ohyggligt enkla tårta är just att den är jävligt enkel. Väldigt barnvänlig.. Det går fort och lätt. Damien hann inte tröttna..
Kan faktiskt rekommendera om man vill baka med en 1,5 åring.
Hur kul den är är ju frågan? Den hade nog blivit jävligt mycket bättre om jag hade gjort den själv.

Men, men!!
Den blev lite torr men fullt ätbar. Jag hade dock inte bjudit på den om kungen hade behagat komma på besök.

Jag har lite bilder från bakandet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar