torsdag 8 december 2011

Läkarbesök

Oj va jag är trött..
Sitter i soffan och väntar på att min pizza ska bli klar i ugnen..

Idag har vi varit på läkarbesök med lillfia.
Det va inget fel alls på henne :-)
Lite halvjobbigt va det dock att jag knappt fattade vad doktorn sa. Det är andra gången i Ulricehamn som det händer. Jag har inga som helst problem att ( vågar man säga ordet utan att kallas rasist ) invandrare är läkare men va fan.. Jag som patient måste ju fatta vad dom säger. Tänk om dom säger nått viktigt som jag inte uppfattar.
Det va samma sak i Borås när jag skulle föda Demona.. Vi träffade ju typ 6 eller 7 läkare där.. Där va det dock bara två som jag hade svårt att förstå.
Läkaren idag va verkligen svinsvår att förstå.. Jobbigt!! Fick säga Va! flera gånger

Sen åkte vi till Lidl men lagom till att jag kom dit så insåg jag att flärpen som man stoppar i kundvagnen va bort och jag hade inga småpengar.. Skit, skit, skit!!
Kom på att jag behövde ta en sväng till apoteket, så det va bara att åka dit och köpa det jag skulle o be om växel..
Fick småkrafs iallafall. Tillbaka på Lidl kom jag på att jag glömde bärselen hemma. Skit, skit, skit!!
Så himla bar att ha den när jag handlar själv med barnen.. Damien får sitta i kundvagnen och Demona i bärselen.. Eftersom jag glömde bärselen så fick Demona ligga i kundvagnen och då får jag pcka varor runt om henne och inte handla för mycket för då blir hon krossad.. 
Det är fan andra gången i rad som jag missar selen.. Pucko!!

Det va nått jag skulle skriva om men det har jag glömt.. Skyller på amningen.. NEJ! Nu kom jag på det..

Vi vägde oss allihopa på Bvc idag. Demona är 6 veckor och väger fortfarande mindre än va Damien gjorde när han föddes. Haha!! Hon vägde strax under 5.. Hon går inte upp lika fort som Damien gjorde heller men bvc klagar inte.. Hon är liten o nätt.. Det är ju bra jobbat trots Eriksson gener :-)
Damien vägde 12,5 och jag hade gått ner ett halvt kg.. Najs!

Nä nu ska jag äta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar