torsdag 12 januari 2012

Besök

Igår hade jag inte tid att blogga. Spenderade dagen med att plocka och städa. Skulle få besök idag och då fick jag äntligen tummen ur att städa lite. Det va välbehövlig. Golven såg ut som fan, framför allt i köket.

Plockade ordning alla leksaker och lyfte på soffor och tittade under bokhyllorna m.m. Hittar alltid massa grejer när jag lägger mig på alla fyra.

Jag hann med dammsugningen och det mesta av svabbningen medans Damien sov middag min tyvärr så vaknade han mitt i svabbningen av köket.
Tidigare på dagen hade han varit med mig nere i källaren barfota och va därför ganska (mycket) skitig om fötterna. Precis när jag hade svabbat färdigt i köket o börjat i matsalen så hör jag små trippande barnfötter.
Klart att han sprang rakt över golvet.. Haha! Små svarta fotspår rakt igenom köket :-)
Jag tog kort på det.. Jag har märkt att korten som jag publicerar via mobilen inte blir så bra så om inte fotspår syns så får jag göra det igen via datorn..
Så söta små spår :-)

Idag har Anna, Tiger och Oliver varit här. Det va skitnajs att träffa Anna och pladdra om allt o ingenting. Det är alldeles för sällan :-( Damien behöver umgås mer med andra barn så detta va jättebra för honom.
Stackars Oliver va livrädd för hunden även denna gång, trots att han va bakom grinden. Oliver vågade inte gå förbi. Haha! Tur att man kan gå runt i vårat hus så att han inte behövde gå förbi hunden.. Gullunge!!

Nä, nu är det Sveriges mästerkock..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar