onsdag 18 januari 2012

Inskolning

Jag blev så jävla sur i söndags så att jag tappade lusten för datorn i flera dar..
Först så blev jag så glad att det funkade att lägga upp film på bloggen, så jag började gå igenom en del av våra filmer för att se vilka jag ville lägga upp.. Jag hittade några som jag började klippa till.. Kom till ett roligt inlägg som va ganska långt. Började redigera och lägga till text. Hade kommit skitlångt o helt plötslikt så ploppar en ruta fram o säger typ att programmet stängdes oavsiktligt av.. What the F.......!!! Ingenting sparades så jag blev så jävla sur o ledsen att jag sket fullständigt i datorn.
Nu har jag börjat redigera igen men jag har inte riktigt haft tid och ork dom senaste dagarna. Kanske fortsätter imorgon, då har jag förhoppningsvis mera tid

Damien har ju börjat på dagis denna veckan. Vi har varit på inskolning sen i måndags. Idag va dag 3. Jag och Demona har varit med varje dag men imorgon ska jag lämna honom själv för första gången.. Än så länge så känns allt helt ok men undra vart det kommer att göra ondast, i mammahjärtat eller i sonens hjärta.. Jag tippar på mammahjärtat :-)
Jag är ju visserligen inte en sån mespropp så jag kommer bara att säga hej då och gå.. Sen om jag får ont i hjärtat så får jag väl få det i bilen då. Ingen curling här inte....

Han har varit jätteduktig hittills, jag är så stolt över min goa unge.. Det märks att det pågår mycket i hans lilla huvud just nu. Han har varit jättetrött och drömmer en massa på nätterna. Även mamman känner av att det är inskolning. Det har varit tidiga mornar och sena kvällar.. Igår däckade jag med dottern i famnen i soffan vid 20.. Trött som fan! Har inte orkat med hemmet så det ser ut som sju svåra år. Men skiten försvinner ju inte så jag antar att jag fixar det nån dag. Får dock se om jag lyckas att hålla mig borta från städning imorgon.. Tror inte det men hoppas. Jag ska ju som sagt lämna sonen imorgon och vara ensam med lillfia i 5 timmar. Planen är att jag ska ta det lugnt o gosa med min prinsessa men det troliga är att jag kommer att städa.. Skit, skit, skit!! Varför är jag sån för? Mammas gener har gått igenom.. Jävla mamma! Fast nä, gulliga mamma.. men jag önskar att va va bättre på att placera röven i soffan o lata mig. Jag va ju sån förut. Kunde ligga i soffan från morgon till kväll. Sån jävla latmomma.. Hm! konstigt! Är det så att städgenen utlöses av en 30 årsgräns eller kanske av att man får barn? Den har dock INTE utlösts på min sambo :-(
Kanske är en kvinnlig gen? eller bara en Svedin (mammas efternamn)gen. Vet dock att det finns städtanter även på min pappas sida så det kan ju lika gärna vara en Eriksson (pappas efternamn)gen.
Jag är ju lixom inte den enda kvinnan över 30 med barn, som har lite städmani.. Jaja, kan nog släppa det nu.

Källarn då, vad händer med den?? Åh den blir så fin. Inte riktigt färdigt än, lite fog kvar o sen ska några ställen målas. Sebastian ska foga klart i helgen men han har kopplat in tvättmaskinen så att jag kan tvätta imorgon..

Nä nu ska jag göra nått.......eller inte?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar