söndag 29 januari 2012

Jävla kalasmorsa man e då

Jag har lyckats ge min son en blåtira.. Obs! Jag har INTE slagit honom (man kan aldrig vara för säker, vet ju inte vilka som läser bloggen)..

Jag brände handen som fan igår när jag skulle göra brylepudding. Sleven som jag använde när jag rörde om i det smältande sockret gick av vilket resulterade i att jag doppade pekfingret i sockret.. Sprattlade som fan o skvätte smält socker på några fler delar av handen.. Gött!! Det är så jävla skönt att bränna sig.. Jag skett fullständigt i brylepuddingen o satte mig.med handen i en kastrull med svalt vatten i typ en halvtimme. Ringde mamma oxå o beklagade mig lite.. Mamma är bra att ha ibland :-)

Gjorde klar brylepuddingen en timme senare under fruktansvärd smärta.. O inte fan va det den godaste jag nånsin ätit.. Den smakade hyffsat. Inte ett recept jag kommer att göra igen..
Ska testa ett annat recept nästa gång. Jag är på jakt efter ett svingott recept, älskar nämligen brylepudding.. Så har du ett svingott recept så tar jag väldigt tacksamt emot det :-)

Nåja, vidare över till blåtiran.. Stackars barn!!
Hunden va i hallen men hoppade över grinden o jag skulle sätta tillbaka honom. Höll då i grinden o (den kan fällas uppåt) o ropade på hundkräket (med kärlek), han va jävla långsam. I wonder wy?? Hursomhelst så lyckades han knuffa till mig när jag skulle ta i halsbandet, o rädd som jag va över min brända hand så släppte jag grinden, o precis då kommer sonen springande. Han fick grinden rakt i nyllet :-(
Stackarn gallskrek.. Vi satt i soffan i typ 10 min o gosade efteråt..
He still löves mamma..


3 kommentarer:

  1. Jävla irriterande att bilden hamnar åt fel håll.. får fixa det med datorn sen.

    SvaraRadera
  2. Är det lite irriterande att bilden hamnade snett? ;-) möjligen?

    Stackars stackars liten!! Ser ut att ha gjort ont! Vilken oturshelg ni har:-(

    SvaraRadera
  3. Ja det är jävligt irriterande.. Ska försöka ordna detta :-)

    SvaraRadera