torsdag 26 januari 2012

Bvc

Varit på bvc med Demona idag. Gud va skönt det va att vara där med bara 1 barn (Damien va på dagis).
Hon skulle ju vägas en extra gång eftersom att hon inte gått upp tillräckligt. Jag har ammat som en galning med intervaller på varannan till var tredje timme. Frökenhöken har faktiskt ätit varje gång men kanske inte jättemycket vissa gånger. Nu verkar det som att hennes magsäck börjar vänja sig vid mat oftare så det går lättare och lättare. Vissa gånger säger hon tillochmed till att hon är hungrig.. Som nu till exempel :-)

Måste amma lite....

Sådär ja.. En nöjd och glad tjej.. Som sagt så säger hon numera till ibland men tyvärr inte alltid. Jag måste fortfarande väcka henne ibland för att äta. Hon kan lätt gå i massa timmar utan mat. Min lilla fia.
Bvc tanten va nöjd med henne och tycker att hon är väldigt med hela tiden. Håller koll på allt..
Hemma blir hon numera sur om jag lägger henne så att hon inte ser vad som pågår i rummet. Hon har börjat på att sitta i soffan men där kan vi inte lämna henne själv. Rätt va det är så lutar hon sig framåt o vurpar. Nu sitter hon i hörnet och skrattar åt mig :-)
Hon blev vaccinerad idag oxå men verkar inte reagera på det än. Hon verkar må prima.

Jag passade på att prata lite om Damien oxå trots att han inte va med. Jag är orolig för hans mage. Jag har fört mat och bajsdagbok sen i tisdags, dagis har hjälpt till. Han är lös i magen hela tiden och smälter inte maten helt. Han är ju även supergnällig. Sköterskan höll med mig om att det är dax att gå till läkaren med honom. Nu har jag ju testat med att ta bort fibrer och det funkade ju inte.
Jag ska ringa läkare imorgon och skaffa en tid till honom.

Annars har jag nog inte gjort nått spännande idag.. JO, jag vägde mig när jag va där. Hade gått ner nästan allt som jag gick upp under jul o nyår.. :-)

Hej hopp!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar