fredag 13 januari 2012

Källarförbud

Allt har gått i ett i ett hela dagen..
Min plan igår va att ta det lugnt idag på dagen och bara sätta in lite bilder i ramar. Mina planer går dock ganska ofta i stöpet. Det gjorde även denna plan. När jag gick upp så kom jag på att det vore ju inte så dumt att lämna åtevinningen. Så då blev planen återvinning och foton istället. Sen pratade jag med sambon o då kom vi på att det är fredag o då brukar vi äta taccos. Då blev det handling på schemat. Sambon berättade även att efter att han har kommit hem så har jag källarförbud (han ska kakla tvättstugan i helgen). Då blev det helt plötsligt stressigt om vi skulle hinna handla innan lunch (lättast att handla innan lunch eftersom Damien sover efter lunch)och få lite tvätt gjord innan källarförbudet.. Hej hopp, bråttom, bråttom. Vart tog min lugna fredag vägen??
Amma, slänga in en tvätt, äta frukost med Damien, ge hunden frukost, ut med hunden, byta blöjor och klä på barnen, packa skötväskan, hoppa in i duschen, skriva handlingslista (o kolla i skafferiet, kylen o frysen).. Hur mycket blöjor finns då?? Skriva upp blöjor på listan. Ur med tvätten, hänga tvätt, in med en maskin till.
Amma igen, packa in barn i bilen o äntligen komma iväg..

Efter handlingen gick det i ett igen.. Självklart så glömde jag återvinningen :-)
Packa upp, äta lunch med Damien, städa köket, lägga honom, ur med tvätten, mata en gråtande Demona.. Vill passa på att göra vissa saker medans sonen sover.
Medans jag ammade så kom Sebastian hem. Han kom in med massa räkningar. Jävla skit januari.. Alltid samma skit varje år. Dyra jävla räkningar i januari. Inte räknat med skatten på bilen :-( Elräkningen va inte heller så jävla spännande (vi värmde huset med el i ca 3 veckor).. Det blir spännande nästa månad. Jag har hört att nudlar e gott :-)
Hjälpte Sebastian att städa undan nere i källaren innan mitt förbud inträdde, sen sprang jag ut med sopor och kompost (svårt att göra när Damien är vaken eftersom jag måste lämna honom själv då), vek den gamla tvätten, hängde den nya, plockade lite o sen vaknade sonen. Då passade vi på att vara däruppe så jag kunde hänga in all ren tvätt och börja med fotografierna. Det blev najs som fan. Ska hänga upp dom på väggen oxå (kanske imorgon, om inget annat dyker upp) Fick springa upp o ner o hjälpa Sebastian o bära in kakel samtidigt. Sen satte jag mig ner o skar grönsaker till taccosen..

NU har jag en paus :-) En kort paus! Sonen måste ha middag. Han får äta före oss idag eftersom Sebastian grejar nere i källaren, lillfia måste oxå äta nu.. Ska nog ge henne först tror jag..

Nä, nu måste jag lämna er o fortsätta min lugna fredag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar