söndag 8 januari 2012

Sovrummet

Nu har jag fixat i sovrummet. Nu saknas det bara lite tavlor o lite färg på väggarna.. Lampan på min sida av sängen ska köpas ny glasskärm till, förutom det så är rummet klart. Jag måste nog säga att jag blev rätt nöjd.

Planerade alla mina skott igår i mina nya krukor. Fint som snus! 6 av (dom vita) krukorna fick flytta in i hallen på baksidan. Har fortfarande julgardiner där men det får vara så ett tag, har nämligen inga andra än. Ska byta matta där oxå så att den matchar våran nya dörrmatta.

Sebastian har satt upp grindarna som vi köpte igår och satt upp nya lampan i sovrumsfönstret och gardinstången.

Ja, just det. Glömde skriva igår att vi köpte ju örtkryddor på Ikea oxå.. Planerade dom och placerade dom i lilla fönstret i köket.
Det blev citronmeliss, persilja, oregano, basilika, timjan och koriander.

Underbart! Nu är det fint på några ställen till :-)

Här kommer lite bilder från igår och idag :-)
Även före och efterbilder på sovrummet..
Bilderna hamnade i lite knepig ordning.. Nya sovrummet är sista bilden, ej den första..










2 kommentarer:

  1. Betyder det här att om sisådär en fyra månader kan jag också börja ha blommor i fönstren igen utan att nån försöker riva ner dem i golvet?

    Vad mysigt att fixa!

    Petra

    SvaraRadera
  2. Njae, beror lite på hur högt upp fönsterbrädorna är.. Jag har mest problem att få honom att låta bli stenarna som jag har lagt i krukorna.. Men han låter bli dom flesta, bara vardagsrummet som är intressant. Han har tillochmed blommor i sitt rum

    SvaraRadera