lördag 21 januari 2012

Det blir så bra..

Andra dagen på dagis själv gick oxå bra. Han hade varit lite ledsen en stund på förmiddagen men det gick över. När jag kom o hämtade honom i fredags så va han glad och bar på en plasthund som han ville visa upp. Gollonge!!
Jag kunde inte sitta på röven i fredags (medans Damien va på dagis) men jag gjorde inte jättemycket. Plockade lite och passade på att baka. Det blev kladdkaksmuffins.. Mumma!! Gosade en del med min lilla tjej. Min fina underbara tjej.
Sebastian fogade klart i tvättstugan igår. Det blir skitbra därnere.
På kvällen gjorde vi inget speciellt. Det blev taccos (som vanligt på fredagar) och en film på Canal+Play.

Idag har jag skrubbat nere i tvättstugan. Kaklet är ju klart men dörrarna och rören såg förjävliga ut, taket med. Det har ju brunnit därnere en gång och tydligen så behagade dom sig inte att göra helt rent. Nu har jag skrubbat iallafall. Det ska målas oxå men det väntar vi ett tag med. Det viktigaste va att få ordning och rent och frächt därnere. Det är ju flera rum att fixa så kan vi måla allt som ska målas samtidigt. Nästa rum som ska kaklas är matkällaren men innan Sebastian kaklar så måste han sätta upp reglar och gipsskivor. Väggen är nämligen en katastrof. Går inte att kakla på.
Åh det ska bli så najs när matkällaren är klar. Kan ställa ner ölbackar och annat som tar stor plats. Funderar på att även ställa ner några av köksmaskinerna därnere. Använder inte alla så jätteofta..

Jag har precis slutat att pula därnere för dagen. Ska fortsätta imorgon.. Har ju som sagt skrubbat men även ställt dit en byrå, flera trådbackar och en lång diskbänk. Ska ta kort imorgon så får ni se före och efterbilder.. Åh va bra det blir!! Ska ställa ner massa saker imorgon som inte behövs på dom andra våningarna.. Tex symaskinen, strykbrädan m.m.

Nä nu ska jag nog äta middag.. Hungrig som fan!! Sonen fick middag först idag för att vi inte va så hungriga men nu är jag svinhungrig. Tror inte att Sebastian är speciellt hungrig, han dricker öl till fotbollen..

Hej hopp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar