tisdag 10 januari 2012

Odins pass

Vi va hos veterinären idag.. Jag visste inte riktigt vad det skulle sluta med. Om Odin ska följa med oss till Tyskland så måste han vara rabiesvaccinerad och ha ett pass. När vi började vacciner i höstas så va reglerna som följer: man kunde välja själv om man ville ta en eller två sprutor. Två sprutor ger större chans att det lyckas. Om man tar två sprutor så ska det vara 4 veckor mellan dom, efter det så måste man vänta i 120 dagar och sen ta blodprov för att se om hunden har fått tillräckligt med antikroppar. Om inte så måste man ta en spruta till och göra om blodprovet efter 120 dagar.. Krångligt va! Tar sån jävla tid..

Hur som helst så fick Odin sin första spruta i september och han skulle få en till efter 4 veckor.. Det bidde inte så. Jag passade på att föda barn emellan och sen blev det jul.. Det blev mycket så vi glömde av att boka tid för spruta.. Blir så ibland..
Jag fick tummen ur i förra veckan iallafall. När jag ringde så så dom att man inte behöver göra blodprovet längre. Det ändrades efter årsskiftet.

Men eftersom det har gått alldeles för lång tid sen första sprutan så visste hon inte om vi skulle vara tvungna att ta om båda sprutorna  eller om det räckte med denna.. Vi skulle fråga veterinären om det..

Som tur va så tyckte veterinären att det räckte med denna och den förra så han fick sitt pass redan idag :-)

Om 3 år så tar vi nästa spruta för att behålla skyddet från vaccinationen..

Jeeze, va ammande det blir nu.. Fick ju order igår på bvc att amma oftare. Nu ammar jag hela tiden känns det som.. Mysigt men det tar sån tid. Idag är det jag som eldar i pannan oxå, så det tar sin lilla tid det med.. Men värme är ju skönt att ha..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar